• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chassikontroll fiat 250

F

F.d. 25038

Guest
Är det någon som har koll på eller utfört den sista sk chassikontrollen på 250 chassit och vet vad som ska göras?

F

F.d. 25111

Guest
Sv: Chassikontroll fiat 250

Gjorde koll på mitt 250-chassi och det visade att allt är ok med min bil.
Jag har en -09 med 130 HK.

Donna

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025

Kollade min 2010 med 2,3 tdi för en vecka sedan.
På Fiatverkstad fick jag sedan beskedet att det handlade om kontroll av åtdragningsmoment för bultar till växellådan men det kan vara många olika åtgärder för samma årsmodell.

Roland

F

F.d. 3910

Guest

Hej!
Fick detta mejl från Fiat idag.

KONTROLL AV CHASSI

Hej Körkkö Jouko,
Du får detta meddelande eftersom den här e-postadressen har använts vid registreringen till Fiat Campers Premium Area.
Viktigt: kontroll pågår
Vi ber dig kontakta Fiat Camper Assistance-verkstaden eftesom det finns kontroller som vi vill utföra ppå ditt fordon. Observera att kontrollen inte är säkerhetsrelaterad och kommer att utföras utan kostnad.

För ytterligare information, ring gratisnumret: + 800.34281111
.

Chassi:01807124
Modell</B>:250

Tack för att du använt dig av våra tjänster. Tveka inte att ta kontakt med oss vid behov av tydligare information.

OBS:
Detta e-postmeddelande har genererats automatiskt från webbplatsen http://www.fiatcamper.com

I

Ixeofors

Guest

Knappade in chassie numret för husbilen som vi ska hämta i Tyskland i oktober på Fiats hemsida, fick då information om att dom ville göra kontroll av växellådan på bilen och att man skulle kontakta fiatverkstad. Antar att det gäller momentet på bultarna då. Men den kanske är åtgärdad i Tyskland? Får höra med handlaren.

Toppen