• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Champange-distriktet

F

F.d. 9174

Guest
God kväll alla husbilsfreekare, :D

Vi har för avsikt att resa till medelhavet, via champagne-distriktet och behöver hjälp
med förslag till sevärdheter, ställ-platser, vingårdar etc. i detta distrikt.

Tackar på förhand

Ulf

Sv: Champange-distriktet

Hej Ulf,

hittade 18 st vingårdar, champange, i Marne-området i katalogen "France passion" men tror att man måste vara medlem för att nyttja ställplatserna på dessa vingårdar.

Se också FRANCE PASSION la France en camping-car

Jag är ny medlem i France passion och har för avsikt att prova några Franska vingårdar nu i höst.

Sven-Åke

Tackar för upplysningen vilket kan vara till nytta för oss skall
även försöka med Franska Ambassaden.

Ulf E

Hej Ulf
Under vår resa I Frankrike i sommras besökte vi Champagne distriktet i BOrdsatlas fann vi en ställplats som var gratis platsen låg nedanför REIMS otroligt vackert
mvh deicer

I byn Villers-sours-Chatillon, finns en ställplats,
samt om man är medlem i France Passion, så är Champagnehuset J Charpenteir ett bra ställe att stå på.
Byn ligger på en höjd,utmed väg D1. ca:2,5 mil SSO om Reims.

Inte långt därifrån kan man kika på ett monument i byn Dormans, som firade stort i somras, hedrar VK1.

Stephan

Tillbaka
Toppen