• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CGV Alden Dekoder

Turbo 67

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27108
Medlemskap
2024
Jag har en Alden motorstyrd parabol dock inget kort i dekodern.Bilen inköpt från Frankrike i vinter.
Dekodern är av modell:
CGV ALDEN Premio SAT HD-W2 CC.
Hur får jag tag i ett nytt kort och hur löser jag "låsningen" som verkar kopplat till Franska TNT - SAT?
Jag hade tänkt köpa Canal Digitals dekoder och koppla den parallellt med ALDEN dekodern och köra och kunna se kanaler i Sverige på parabolen.
Problemet nu är att det inte går att komma åt ASTRA och uppdatera mjukvaran i ALDEN Dekodern.
Nån som vet och kan detta? Måste jag rentav köpa en ny dyr dekoder?

Turbo 67

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27108
Medlemskap
2024
Ringde dem och fick tips råd och kommer nog skicka ner min till Aldén i Tyskland och få en annan dekorer med annan mjukvara i.Den jag har nu är för Frankrike visst, inte kompatibel här i Sverige har jag fått besked av JR Larmcenter i Lindome.
Tack för all info och tips:)

TeamHulda

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
27483
Medlemskap
2025
Har samma Alden-utrustning (som i den här tråden) i vår Carado från 2017 som vi köpte i fjol. Förra sommaren fick vi inte till parabolen och Canal digital. Denna tråd hade bra tips till lösningen som blev så här för oss: Köpte CA-modul från Canal digital och skaffade ett tvillingkort. Ringde idag till Alden i Tyskland från bilen och med parabolen riktad mot Thor 0,8 W så fixade vi inställningarna till utrustningen på en kvart. Mycket bra support och proffsigt bemötande av Alden. Nu funkar det utmärkt, även när blåsten tar i här i norr.

Toppen