• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CGV Alden Dekoder

Turbo 67

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27108
Medlemskap
2021
Jag har en Alden motorstyrd parabol dock inget kort i dekodern.Bilen inköpt från Frankrike i vinter.
Dekodern är av modell:
CGV ALDEN Premio SAT HD-W2 CC.
Hur får jag tag i ett nytt kort och hur löser jag "låsningen" som verkar kopplat till Franska TNT - SAT?
Jag hade tänkt köpa Canal Digitals dekoder och koppla den parallellt med ALDEN dekodern och köra och kunna se kanaler i Sverige på parabolen.
Problemet nu är att det inte går att komma åt ASTRA och uppdatera mjukvaran i ALDEN Dekodern.
Nån som vet och kan detta? Måste jag rentav köpa en ny dyr dekoder?
 

Turbo 67

FD HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27108
Medlemskap
2021
Ringde dem och fick tips råd och kommer nog skicka ner min till Aldén i Tyskland och få en annan dekorer med annan mjukvara i.Den jag har nu är för Frankrike visst, inte kompatibel här i Sverige har jag fått besked av JR Larmcenter i Lindome.
Tack för all info och tips:)
 

TeamHulda

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
27483
Medlemskap
2024
Har samma Alden-utrustning (som i den här tråden) i vår Carado från 2017 som vi köpte i fjol. Förra sommaren fick vi inte till parabolen och Canal digital. Denna tråd hade bra tips till lösningen som blev så här för oss: Köpte CA-modul från Canal digital och skaffade ett tvillingkort. Ringde idag till Alden i Tyskland från bilen och med parabolen riktad mot Thor 0,8 W så fixade vi inställningarna till utrustningen på en kvart. Mycket bra support och proffsigt bemötande av Alden. Nu funkar det utmärkt, även när blåsten tar i här i norr.
 
Toppen