• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Central lås

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Nån som kan tipsa om var man kan köpa ett centrallås till en Iveco 3510.
Är det svårt att montera och går det att få med bodelsdörren i ett sånt montage.
Jimmy
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Central lås

For orginale aktuatorer til dørene prøv webben til Axel Augustin, de har et godt utvalg av deler til Iveco.

Avhengig av hvilken dør og dørlåd det er på bodelsdøra går det fra enkelt til nesten håpløst å montere aktuator på denne. Fjernbetjening er en egen sak som godt kan kombineres med alarm og som styrer aktuatorene med kabel.
 

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Sv: Central lås

Tack så långt .
Tacksam för mer har för mig att Condrads haft nåt sånt men kan inte hitta det på deras hemsida.
Jimmy
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Central lås

Det är lite pyssel ,, ta reda på först om dörrlåsmekanismen till invändig handtag är med vajer eller med järn stång,, om det är med vajer då blir det mycket svårare för det medföljer bara material till att ansluta till järn stång/pinne...

sacce
 

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Sv: Central lås

Tack får kolla det innan ja köper nåt,får inte va för bökigt för då ledsnar ja nog.
Jimmy
 

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Sv: Central lås

Hej!
Jag har också tänkt montera centrallås på min Fiat Dethleffs -04 , men har inte funnit något sätt att komma in under instrumenbrädan med kablar. Om man tar bort den fyrkantiga plastpluggen i karossidan innanför dörren finns ingen öppning i plåten innanför hålet att köra in kablar i. Har monterat högtalare i dörrarna och då dragit in kablarna under listen på dörrkarmen. Hoppas någon vet hur man gör.
Hälsningar
Per
 

Bilagor

  • IMG_2665.JPG
    IMG_2665.JPG
    1,2 MB · Visningar: 6
Toppen