• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CB-meddelande?????

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2026
Var i Tyskland, Österrike och Italien under semestern. Jag hade min mobil påslagen och det pep hela tiden. Meddelanden jag fick var så kallade CB-meddelande, detta innehöll en 12-siffrig nummerserie. Detta meddelande kom en gång i halvtimmen (ibland tätare) när vi körde.
Någon som vet något om detta??
//Tommy :)

Sv: CB-meddelande?????

cell broadcast - sändning av textmeddelande till alla mobiltelefoner i ett område. Används för information i nödsituationer som naturkatastrofer och svåra olyckor. Tekniken kan också användas för reklam och olika tjänster. Meddelanden som sänds med cell broadcast når alla mobiltelefoner som finns i den sändande basstationens täckningsområde (cell). En eller flera eller alla basstationer kan sända samma meddelande. (Se också broadcast.) - Cell broadcast ingår i gsm-standarden, men förutsätter att basstationer och mobiltelefoner (eller annan utrustning som använder mobiltelefonnätet) anpassas till tekniken

Sv: CB-meddelande?????

Har aldrig fått dessa meddelande innan, min fru däremot fick meddelande om olycka och trafikköer i Tyskland.
Kan man stänga av detta för det kan ju bli bara för mycket.
//Tommy

Tillbaka
Toppen