• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Carthago T148

Dalb

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Skellefteå
Vi har ev en Carthago T148 årsmodell 2014 på gång att köpa. Någon som har erfarenhet (+/-) av Carthago och ännu hellre av en halvintegrerad sådan? Är de som säljaren säger ett premium märke med bra andrahandsvärde? Är de bra på vintern?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Carthago är bra husbilar med bra andrahandsvärde. De är en mycket bra bil på vintern, lite beroende på om de har vattenburen värme eller luftburen. C-Line är väl lite av Carthagos mellansegment och jag är säker på att Du och Din familj kan klara -30 utan att frysa. Själv har vi inte varit ute i kallare än ca -5 och då jobbar ju knappt värmaren (vattenburen och chic e-line I51, 2009). När jag skriver beroende på värmesystem så menar jag inte att du kommer att frysa i en med med luftburen Truma för även de har uppvärmt mellangolv och uppvärmda vattentankar. Jag läste någonstans att Carthago är en av de energisnålaste husbilarna när det gäller uppvärmning.
 
Toppen