• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Carthago Chic C-line 5.0 års modell 2015

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025
Hej,
Länge sedan jag skrev något på detta forum.
Men alldeles nyligen har vi bytt husbil och upplever att sängen fram vid förar och passagerarsidan är tung att få upp till sin låsning.
Har diskuterat detta med säljaren och han menar på att det är vanligt på Carthago.
Någon som upplevt samma problem med denna modell, och i så fall lösning?
Vet att det är någon typ av gasdämpare vilket jag bytte på min föregående husbil.

Mvh Klingan

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej,
Länge sedan jag skrev något på detta forum.
Men alldeles nyligen har vi bytt husbil och upplever att sängen fram vid förar och passagerarsidan är tung att få upp till sin låsning.
Har diskuterat detta med säljaren och han menar på att det är vanligt på Carthago.
Någon som upplevt samma problem med denna modell, och i så fall lösning?
Vet att det är någon typ av gasdämpare vilket jag bytte på min föregående husbil.

Mvh Klingan
Har haft två Carthago och både var som din, kräver ett ordenligt tryck uppåt för att låsa på båda sidorna.

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025
Tack för svar, bara gilla läget.
På min finns det ett vred till låsningen, tänkte först att ha froli i den sängen men inser att låsningen och höjden inte harmonerar pga hylla som är uppe mot taket.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tack för svar, bara gilla läget.
På min finns det ett vred till låsningen, tänkte först att ha froli i den sängen men inser att låsningen och höjden inte harmonerar pga hylla som är uppe mot taket.
På min bil måste man se upp med hur mycket sängkläder och var på sängen man placerar kuddarna, annars blir den svår att få upp den helt.
Speciellt om man också har bättre och tjockare madrasser.

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025
På min bil måste man se upp med hur mycket sängkläder och var på sängen man placerar kuddarna, annars blir den svår att få upp den helt.
Speciellt om man också har bättre och tjockare madrasser.
Vet inte om madrassen är original men antar det. Har för närvarande ingen kudde där placerad utan enbart lakan samt täcke.
Tycker inte ribbotten är särskilt bekvämt där framme men däremot baktill som ser ut att var någon typ av carawinx, hade önskat detsamma fram.

Toppen