• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Carthago 2014 5:8 q xl

Gibson

HBK Medlem
Kommun
Skara
HBK-Nr
11093
Medlemskap
2025
Är det någon som vet vart automatiken till att tömma varmvattenberedaren sitter har letat över allt instruktionsboken visar vid bodelsbatterierna men det finns inte där tack på förhand

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025
Sv: Carthago 2014 5:8 q xl

Är det någon som vet vart automatiken till att tömma varmvattenberedaren sitter har letat över allt instruktionsboken visar vid bodelsbatterierna men det finns inte där tack på förhand

Om du öppnar luckan längst fram på vänster sida bakom förardörren så lyfter du på luckan mot golvet, där under snett till höger sitter två avtappningar. Jag vet inte varför det finns två st. men jag öppnar båda och tömmer beredaren.

Lycka till

JOE

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Hej, på 2012 sitter dom ovanför bodelsbatterierna i höjd med golvet under soffan med säkerhetsbälten, instoppade i ett urtag i sidan , en röd och en blå kran. titta mot hörnet inre-bakre sidan av stuvfacket. Lite svårförklarat men ett försök // Lycka till

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det burde være 3 tappekraner i en bil med trykkvatn.
  1. Mellom vatntank og pumpe - tømmer tanken.
  2. Mellom pumpe og panne - tømme kallvatn systemet.
  3. Etter panne - tømmer varmvatn.

Toppen