Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Mycket intressant fråga. Det har ju varit problem med spänningskänsligheten hos Maxxfan enligt flertal inlägg, medan Carbest enligt spec hos campingvaruhuset har från 9-16Volt!. Hoppas någon har provat den och kan lämna lite info!Carbest VanVent 40x40cm vs Maxxfan delux 40x40 cm.
Någon som har koll på om dessa är likvärdiga ( välbyggda) och prestanda mässigt ?
Prismässigt likvärdiga men mörkläggning verkar vara standard Carbest.
CG
Mycket intressant fråga. Det har ju varit problem med spänningskänsligheten hos Maxxfan enligt flertal inlägg, medan Carbest enligt spec hos campingvaruhuset har från 9-16Volt!. Hoppas någon har provat den och kan lämna lite info!
Jag har också köp en Van Vent (Smart Living Roof Fan) men på grund av vädret så har jag inte hunnit att montera den,Jag har precis monterat en VanVent, kvaliteten ser ut att vara ok och allt verkar fungera rent tekniskt. Hur ventilationen fungerar får vi se när det blir lite varmare. Jag kan inte bedöma om den är bättre eller sämre Maxxfan. En fördel med VanVent är att man får en komplett produkt med mörkläggning och belysning