• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Wendt i Kremmin

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Köpte en ny Niesmann -15 av det här företaget. Efter ett år fick jag alla cromedetaljer skadade av vägsalt förmodligen på bakväggen. Det blev små blåsor överallt. Den reklamationen gjordes i feb -16 så den blev godkänd utan problem av fabriken.
Sedan följde en lång rad mailfrågor om inte dessa detaljer hade kommit. Oftast inget svar.
Mailade att jag kommer förbi slutet på juni -16 o hämtar delarna. När jag kommer dit vill inte verkstadschefen prata utan jag får prata med ägaren av stället. Han beklagar o kommer sedan ut med verkstadschefen. Då visar det sig att en detalj har kommit så jag ber att få den utlämnad. Dröjer länge innan dom återkommer. När dom äntligen dyker upp så får jag veta att den lämnats till en annan kund.
Hösten går och jag får hjälp av en klubbmedlem här att ringa ner och få bekräftat att det verkligen kommer lösa sig eftersom nu är garantin slut. Inga problem. Mailar ett antal gånger inget svar. Skickar då ett mail till fabrikens reklamationsavdelning o frågar om det är möjligt att flytta ärendet till Forsbergs o det är helt i sin ordning för det har nu gått 14månader.
Forsbergs beställer dessa delar o levererar till mig en vecka senare. Tack Forsbergs för det.
I januari -17 är vi ute med bilen och behöver använda bogseröglan fram. Då har man levererat fel ögla som förmodligen är till en plåtis. Mailar ner att jag vill att dom skickar rätt ögla till bilen. Det tar nu "bara" 3 månader när den kommer. Toppen tycker man ju men i paketet ligger en faktura på 380kr! Otroligt att agera på det här sättet på en bil för över miljonen. Småaktigt är bara förnamnet.
Tycker deras eftermarknad liknar ingenting.
Caravan Wendt i Kremmin är inget ställe jag rekommenderar!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Wendt i Kremmin

Problemet tycker inte jag är att saker o ting går sönder eller är bristfälliga. Problemet är när en säljare behandlar en som luft när köpesumman är inskickad. Därför tycker jag det är viktigt att visa hur just den här handlaren Caravan Wendt har agerat i just den här affären. Är övertygad om att det finns dom som köpt av samma handlare men är nöjda men dom inläggen vore bra att ni startade en egen tråd om.
När vi ville köpa just en Niesmann fanns sorgligt nog ingen svensk agent för detta märke i Sverige så alternativet blev Tyskland.
Skulle vi idag köpa en ny Niesmann skulle vi garanterat vända oss till Forsbers Fritidscenter i Upplands Väsby. Dom har hela tiden ägerat på ett hjälpsamt sätt och inte särbehandlat oss på något vis. Tom. att dom löst problem som skulle ha lösts av Caravan Wendt.
Här är tre kortfilmer som visar vad som hänt. Bogseröglan var droppen som gjorde att jag gick i taket.
Nu är detta kapitel avslutat för oss men ett varningens ord kan man alltid bjuda på
Bogseröglan har jag givetvis betalat in för

https://youtu.be/l5oZNrcQXoQ
https://youtu.be/PHMwcdytDMQ
https://youtu.be/BCRlS2IilDk
 
Toppen