• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Stockholm inställt

BørjeH

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
29067
Medlemskap
2024
Vad är det konkret som gör att mässan ställs in?
Någon som vet?
Nån som hört något mer officiellt om varför mässan ställdes in?

Jag förstår att försäljarna avstår denna lilla och ganska ointressanta mässa.
Jag har aldrig varit på någon husbilsmässa. Var den här i Kista liten och ointressant? Vilken mässa är det "som gäller" annars?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Jag har aldrig varit på någon husbilsmässa. Var den här i Kista liten och ointressant? Vilken mässa är det "som gäller" annars?
Husbils/husvagnsmässan på Elmia i Jönköping är den "som gäller". I Norrland är det väl Nolia i stället om man nu inte vill ta sig till Jönköping.

Kistamässan dog sotdöden eftersom många firmor i Stockholmstrakten ordnade egna "mässor" samtidigt. Den var för liten och lockade för få besökare.

MVH
Hans
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Nån som hört något mer officiellt om varför mässan ställdes in?


Jag har aldrig varit på någon husbilsmässa. Var den här i Kista liten och ointressant? Vilken mässa är det "som gäller" annars?
Elmia i Sverige annars gäller Düsseldorf.
 

Talbot

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
23501
Medlemskap
2024
Jag vet inte om jag håller med. Som boende i stockholmstrakten tyckte jag att Kistamässan var en ganska lagom mässa. Under vintern när det inte händer så mycket, några månader till våren, och man fick en liten försmak. Har varit där 3-4 gånger och man fick se ganska mycket på de 2-3 timmarna som man knallade igenom på. Såklart inte allt o alla märken, men en rolig försmak, som sagt.

Sen kan jag förstå att en del som har sina försäljningshallar i närheten kanske tyckte att det var onödigt och ekonomiskt ohållbart att frakta sin husbilar endast ett par mil och bygga upp montrar, personal etc. Att de då skapade "egna mässor" samtidigt borde ju kanske ha varit en winwin-situation då mer långväga besökare kunde kombinera Kista med att åka runt till de andra.

Sen att det till slut inte gick ihop ekonomiskt på sista raden är ju en annan femma. Men rätt trevligt var det ändå.
 
F

F.d. 32985

Guest
Hör inte till tråden men vill ändå dementera.

Elmia är inte inställd.

9 - 13 september 2020
Elmia Husvagn Husbil
husvagn.png

Nordens största mässa för camping och mobilt liv

Program 2020 | Elmia
 
D

Deleted member 11118

Guest
Information

Välkommen på HUSBILSMÄSSA 6-8 mars på Kistamässan i Stockholm! Den årliga Caravan sthlm på Kistmässan blev tyvärr inställd i år, så istället valde Autohallen Husbilar och Skoklosers Husbilar & Husvagnar att gå ihop och starta en egen mässa! Tillsammans har vi bjudit in 20+ utställare! Kom och träffa Autohallen Husbilar, Skoklosters Husbilar & Husvagnar, Albins Husbilar, Henrikssons Husvagnar, Solhem Husbil, Lilla Bilsalongen & Transportmedlet, Reimo, Knivsta Motor, K Öhman Bil & Maskin, Pro Dob Däck & Bilservice, Kama Fritid, EP Hydraulics, Ullbädden, Höja Bil och motor, Wera Tents, S Karosserier, Semona

Husbilsmärken: Adria, Autostar, Bavaria, Campers och specialvagnar, Carthago, CI, Dethleffs, Eura Mobil, Globecar, Karmann Mobil, Knaus, Laika, Le Voyageur, LMC, McLouis, Pilote, Sunlight, Weinsberg, Westfalia.

Gratis inträde mot uppvisade av kupong som hämtas på husbilsthlm.se (webbsida snart uppe)

En massa spännande mässerbjudanden. En fritidsmässa som inte får missas! Följ på instagram: husbilstockholm2020

Öppettider:
6/3 fre 10-18
7/3 lör 10-17
8/3 sön 10-16
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
"Back to the roots"

Det som utvecklades till Caravan Stockholm började med att antal återförsäljare i Stockholmsregionen på 80-talet gick samma och hyrde mässlokalerna i Sollentuna och ordnade en gemensam husvagnsvisning.

(För att få vara med var man tvungen att ha ett telefonnummer med riktnummer 08, vilket fick oväntade följder...)

Efter några år utvecklades det hela till en regelrätt mässa i Sollentuna-mässans regi, under ledning av Yvonne Dahlén, och ungefär samtidigt gick tidningen Husvagn & Camping in som medarrangör.

Pålle
 
Senast ändrad:
Toppen