• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Caravan Club försäkring

F

F.d. 29819

Guest
Ni som har husbilen försäkrad i Caravan Club kontrollera noga villkoren !
För ett antal år sedan flyttade jag mina försäkringar till C/C som då var återförsäkrade i Coda Försikring i Danmark, en anledning var att mitt förra bolag inte täckte bl.a eventuell stöld av två datorer i husbilen. Vilket C/C lovade skulle ingå.
Till årsförfallodagen i juni kom det en faktura från Trygg Hansa på husbilsförsäkringen, jag har aldrig haft några försäkringar vid Tr/H. Började ringa för utröna vad som skett, komma fram till Tr/H via telefon det inte att leka med. Då visade det sig att C/C har bytt försäkringsbolag från Codan till Trygg Hansa, detta utan att meddela mig ?
Efter ytterligare samtal med Tr/h där jag kontrollerade försäkringsvillkoren, visade det sig att det inte ingick något lösöre alls i husbilsförsäkringen, Tr/H hänvisade för eventuell ersättning av stöld av lösöre till min hemförsäkring.
Jag har min hemförsäkring i ett annat bolag, vilket kommer att resultera i betalning av två självrisker, att dessutom "kriga" med två försäkringsbolag om samma skada ser man inte fram emot.
Som jag ser det har C/C förändrat villkoren på min försäkring utan att meddela, vilket inte är tillåtet.

Sv: Caravan Club försäkring

Jag blev ivartfall informerad.... och villkoren...
Unika fördelar för din husbil /husvagn

- Reseskydd i 90 dagar - Avställningsförsäkringen gäller inom EU/EES - Drulleförsäkring ingår - Snabb skadeservice - När husbilen/husvagnen är obebodd ersätter vi utan tidsbegränsning stöld av ljud- och bildutrustning med högst 15 000 kr. Med ljud- och bildutrustning menar vi: TV, DVD, digitalboxar och stereo - Kostnadsfritt autogiro

Kolla direkt med Tr/H vilket jag gjorde, då var det en helt annan omfattning.

Vid eventuell skada gör man skadeanmälan direkt till Trygg Hansa, och då gäller deras villkor.
Begär ut villkoren efter försäkringsbolags bytet och kontrollera

Tillbaka
Toppen