• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club Försäkring

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Länsförsäkringar är uppdelat i ett antal olika länsbolag med helt individuell prissättning. Därför kan en husbilsförsäkring gå lös på helt olika belopp beroende på om det är exempelvis Länsförsäkringar Skåne eller Länsförsäkringar Göteborg.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

ang. uthyrning eller utlåning
om du ställer frågan till försäkringsbolagen så bör du få skriftlig bekräftelse på att dom accepterar det. Det ligger i gränslandet av vad villkoren kan godkänna och av den anledningen kan det bli diskussioner.
Ingen vet hur många ggr du gör det per år.
 
Senast redigerad av en moderator:

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Caravan Club Försäkring

Kan vara intressant hur CC vägassistans gäller. Vad jag fick veta så gäller det bil till 3,5 t
Jag valde denna gång Motors försäkring + som medlem också deras vägassistans 4,5 t för 175:- + medlem 395:- förstås, För mej billigare.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Den som har sin husbilsförsäkring hos CC får gratis vägassistans i sex månader med bl a:

- ingen självrisk
- gäller vid driftstopp, stöld eller trafikolycka
- hyrbil (personbil) max tre dagar om driftstoppet varar mer än tre timmar
- gäller hela Europa

Att det skulle finnas någon gräns för totalvikten på en husbil låter som en skröna.

Så som jag känner till CC Försäkring förefaller det rimligt att även husbilsfolket ska anlita dem som första alternativ.

Att HBK skulle kunna förhandla till sig bättre villkor hos något annat försäkringsbolag låter inte särskilt troligt. Men vem vet?!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Ni som har båt ska nog ringa och få ett pris på er försäkring på CC. Stor som liten båt.
Här finns pengar att spara. Ni som inte fått ett oslagbart pris på er husbilsförsäkring, ring samma nummer.

Ni som tecknat försäkring i år och har E-kort ska meddela det vid nästa förfällodag för mera rabatt.

Ring Micke på 0852233678
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

cc vägassistans har ingen maxvikt på husbilen
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Caravan Club Försäkring

Jag har använt beräkna pris på Caravan Club försäkringen, men de priserna jag fått fram kan inte konkurrera med de priser jag har hos Dina.

Mercedes E280 CDI -05 Dina 5561 :- CC 7053 :-

Hobby 690 GES -05 3850 kg Dina 5610 :- CC 7122 :-

En skillnad på 3004 :- / år.

Tror knappast att jag kan förhandla ner den skillnaden och hamna på plus hos CC gentemot Dina .......... eller



/Bosse
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Som jag skrev Bosse.

Ring det nummer jag skrev och hälsa från Håkan Johansson och att du är med i HBK.

Meddela mig gärna sedan vad du fick för pris. Hoppas det går bra.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Caravan Club Försäkring

cc vägassistans har ingen maxvikt på husbilen
Hej. enligt cc papper jag fick så gällde 3,5 t på deras vägassistans. Men efter kontakt så skulle även en bil på 4 t gå bra. Nu valde jag MM försäkring i ställe för oss ca: 1000:- billigare
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

vet inte om CC är mindre förhandlingsbar nu men första året gick även stora prutningar hem. Det gäller dom flesta bolag att det man själv kan räkna fram stämmer aldrig med verkligheten därför är det viktigt med personlig kontakt.
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Caravan Club Försäkring

Varför skall det vara på det viset att man skall förhandla fram ett pris?
Det gäller ju samma fordon oberoende av kontaktformen.

Vad är det för parametrar som styr vid ett personligt samtal som inte finns med i en beräkning via nätet.

Som i mitt fall skulle ge en rabatt på minst 3000 :- för att jag skulle överväga att byta.


/Bosse
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Tack Håkan för direktnumret till Micke på CC försäkring.
Trevlig kille att prata med och jag fick ett bra pris på min helförsäkring.
 
F

F.d. 6115

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Ni som har båt ska nog ringa och få ett pris på er försäkring på CC. Stor som liten båt.
Här finns pengar att spara. Ni som inte fått ett oslagbart pris på er husbilsförsäkring, ring samma nummer.

Ni som tecknat försäkring i år och har E-kort ska meddela det vid nästa förfällodag för mera rabatt.

Ring Micke på 0852233678

Tack Håkan det har ringt lite här, Jag jobbar bara mån-torsd 13-21 så dom som vill bli kontaktade ang. pris på försäkringen utöver dessa tider kan skicka sitt telefon nummer här som privat meddelande (eller mail) så kontaktar jag er.

Klargörande: för att teckna en försäkring i genom CC så måste man vara medlem, det går bra att få ett pris på husbil/vagn, men innan man kan teckna så måste man uppge nummer för medlemskap. Allmänt om CC´s husbils försäkring så har jag märkt att det som skiljer
mot vissa andra bolag är Glas 1500 kr (inga 35%) och Maskinskadan som går ut vid 12000 mil (normalt 10000 mil) samt att det ingår Djurkollision i egendomskyddet.

Trevlig Helg

Mvh Micke
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Grattis Mikael, hoppas du blir nedringd.*L*L*

Nu hjälper du alla i klubben.
 
F

F.d. 6115

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Jo hörde lite att det är nya regler gällande husbilar, man måste numera teckna husbilen på huvud förfallo dagen som vanliga personbilar detta på grund av massa strul mellan bolagen.. Jag vet inte hur det ser ut hos dom andra bolagen men det skulle vara konstigt om det inte var samma där. Ska återkomma i frågan när jag vet mer.

Mvh Micke
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club Försäkring

Micke
Det finns ett par alternativ för försäkringsbyte utanför huvudförfallodagen.
Ställ av bilen och vi påställning tecknas ny försäkring. Sedan kan man göra ett ägarbyte innom familjen också.

Har jag fel?
 
F

F.d. 6115

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej håkan + alla!
Jag kommer dra mig tillbaka från försäkrings försäljningen från den 14 aug. Flyttar upp till hälsingland på heltid (så ev. ses vi på Bjuråker stämman nästa år!)

En kanon tjej tar över försälningen av CC försäkringar till er hon heter Bahar och har direkt nummer 08-522 33 686, Hon fixar lika bra priser:wink: och dessutom är hon jättesnygg och trevlig:D Ha en bra höst och vi hörs säkert här på forumet!..

Mvh Micke
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej!
Tog kontakt med cc när jag läst att de skulle vara billiga, men ack det rörde sig om 400 kr mer än den jag har i länsförsäkringar och då får jag ändå tillbaka lite när året är slut.
MVH Ruth o Bo
 
J

Jarn

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Bosse, glöm inte jämföra självrisken på glas. Bara där skiljer mer än 400:-
En annan mycket viktig sak om inte din bil är alltför gammal, är att Länsförs. ej har maskinförsäkring.
Själv bytte jag från LF till Caravan Club just av dessa skälen.

Se här mitt tidigare inlägg med jämförelser:

Då jag snart skall ställa på husbilen, så ringde jag runt och kollade lite priser idag för att se var det var förmånligast att försäkra bilen.
Förutom priset, som tyvärr många stirrar sig blinda på, så skiljer ju villkoren och självrisker en hel del.
Har du en direktimporterad bil som varit i Sverige mindre än tre år, så bör du verkligen läsa villkoren noga.
Jag ringde Länsförsäkringa Skåne, Folksam, SCR och Caravan Club. SCR o CC har samma danska bolag i botten, Codan, trots detta skiljer villkor och pris.

Här lite exempel:

Mina förutsättningar är: Bor i Malmö, Bilens vikt 3500 kg, Modell 2007, Importerad beg -07, Beräknat nypris 600.000:-

Länsförsäkringar: 3.889:- efter rabatt. Självrisk vagnskada 3.000, glas 35% av skada.
Ingen maskinskada, inget för kollision med djur. Krav på importbil, nyckelkodning, immobilizer samt rutmärkning.

Foksam: 4.624:- Självrisk vagnskada 4.000, glas 35%. Maskinskada upp till 10.000 mil.
Inkl.kollision med djur. Inga speciella krav på importerade bilar.

SCR: 3.882:- Självrisk vagnskada 3.000, glas 1.500 Maskinskada upp till 10.000 mil. Inget för kollision med djur. Krav på importbil, nyckelkodning, immobilizer samt rutmärkning. Maskinskada, extra självrisk om bilen varit här mindre än tre år + 10.000:-
6 mån vägassistans ingår.

CC: 4.017:- Självrisk vagnskada 3.000, glas 1.500 Maskinskada upp till 12.000 mil. Inkl. kollision med djur. Inga speciella krav på importbil.
6 mån vägassistans ingår.

OBS! Notera skillnaden mellan SCR och CC, som båda är samma bolag bakom, regler för importbil, miltal maskinskada samt djurkollision.
Dessa båda försäkringar kräver medlemskap i resp.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50080

Guest
Sv: Caravan Club Försäkring

Hej!
Länsförsäkringar införde maskinskadeförsäkring på husbilar 1/7 2008. Upp till 10000 mil / 8 år.
/ Ulf B
 
Toppen