• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Canaldigital

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025
Hej.Är där någon som har depositionskort till parabol från canaldigital som använder ci-modulen och kortet direkt i tvn?Eller har ni canaldigitals box?

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Canaldigital

Hej

Jag har ett Canal Digital depositionskort som via en Conax CA modul sitter i min Teleco satelitmottagare i husbilen. Funkar bra.:msn_laugh:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej.Är där någon som har depositionskort till parabol från canaldigital som använder ci-modulen och kortet direkt i tvn?Eller har ni canaldigitals box?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan,jag är inte så hemma på satelitmottagar som på markbundna system, men det finns väl inte många TV apparater som har inbyggd sattelitmottagare (utan endast analog och digital mottagare för marksänd signal) och de som jag läst om kostar en hel del.
Enklast är nog med en sattelitbox, men du behöver nog inte CanalDigital's box utan flera andra fabrikat med rätt modul och kort skall funka.

M.v.h JANKRO.

H

hilding jonasson

Guest

Hej
Till parabolen finns väl alltid en låda där man skall stoppa i kortet.
Jag har skaffat ett depositionskort men för att få detta att funka fick jag köpa en speciell modul att sätta kortet i, 900 kr tror jag, och dess nummer måste uppges när man beställer kortet från Canal digital. Jag har dock inte provat eller aktiverat kortet ännu då bilen står installad under vintern. Skall även skaffa SVT world till hösten då vi far söderut några månader.:msn_wink:

mega-liner

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2025

Hej Jag har den nya Samsung tv:n som heter smart tv Den sätter jag in canal-digitals kort i ci-modulen och stoppar in den i tv:n och tar in Tor och Astra sattliterna utan Digitalbox
Det funkar lika bra utan d-boxar.
MvH Bengt

mega-liner

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2025

Hej.Vi sätter in canal digitals kort i ci hållaren och stoppar in den i tv:n.Vi har bara en koaxialkabel till parabolen.Alltså ingen digitalbox den har blivit överflödig med dom nya tv apparaterna. Vår smart tv är förprogramerad och godkänd av digital canal så då har vi Thor och dom fria kanalerna på Astra. Vi har en Max weu parabol som fungerar alldeles utmärkt. Och vi har även den nya lilla platta antennen som vi tar in även marknätet på.
Många gånger i Europa så blåser det kraftiga vindar så då vill vi inte ha parabole uppe.
Då är det bra att ha en vanlig antenn.När vi stod i Smygehuk i somras så tog vi in Tyska kanaler på den lilla platta antennen.
MvH Bengt.

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Äntligen har ci modulen hoppat i gång och depopositions kortet från canal digital.Det har varit en lång resa ca 2månaders jobb det började med att jag fick en ny tv från Alden fabriken i Tyskland med 3 st nya sateliter .Sen hade vi en parabol kille inkopplad som fixa med inställningar .Och ringt Alden i Tyskland mycket .Jag hade 2st kortläsare och den skulle inte sitta där det stod ci-modul utan smart card läsaren vilket vi tyckte var konstigt. Och vi fick gå in och godkänna kortet via 2st undermenyer.Tack alla ni som har försökt hjälpa oss.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Äntligen har ci modulen hoppat i gång och depopositions kortet från canal digital.Det har varit en lång resa ca 2månaders jobb det började med att jag fick en ny tv från Alden fabriken i Tyskland med 3 st nya sateliter .Sen hade vi en parabol kille inkopplad som fixa med inställningar .Och ringt Alden i Tyskland mycket .Jag hade 2st kortläsare och den skulle inte sitta där det stod ci-modul utan smart card läsaren vilket vi tyckte var konstigt. Och vi fick gå in och godkänna kortet via 2st undermenyer.Tack alla ni som har försökt hjälpa oss.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Grattis, så besvärligt det kan bli med alla olika varianter, och även för de som skall kunna, så verkar det tyvärr ibland vara en halv gissningslek på vad som kan vara felkällan innan allt "råkar" hoppar igång.

Tack för förklaringen, kan vara bra att veta någon gång i framtiden.

JANKRO.

Toppen