• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canal Digital...

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Hej,kan man köpa enbart ett canaldigital kort?Har fått ett paket med parabol, digitalbox allt utom kortet.Det är sprillans nytt,känns inge bra att slänga på tippen.
Mvh Göran
 
F

F.d. 55275

Guest
Sv: Canal Digital...

Hej !
Vi har parabol och Canaldigital toppen, du skall ha ett abonemang först har du det hemma så är det tvillingkort du skall beställa.
Den parabolen vi har går Norden och ner till i höjd med Spanien, toppenbild !
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Canal Digital...

Ett alternativ är ett depositionskort från Canal Digital.
Det verkar som om dom försöker gömma undan det på sin hemsida för det är väl ingen bra affär för dom.
Jag har ett sådant som jag lade en depositionsavgift på 795kr för. Vet inte om priset står sig fortfarande.
Frågor och svar | FAQ Canal Digital
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Canal Digital...

Jag köpte en Oester 85 av JR Larm i Lindome.
Köpte också en CA-modul till kortet.
Oester hade förinstallerat bortåt 3.000 TV-kanaler samt ett antal radiokanaler.
Många är krypterade bl a de svenska fria kanalerna. Depositionskortet gör att de svenska fria kanalerna går att visa. Se Canal Digitals hemsida via länk i ett tidigare inlägg.
Det är lite svårt att svara direkt på din fråga då det inte enbart hänger på depositionskortet utan också mottagarenhetens inställning.
Kanske någon i klubben är bra på det området.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Canal Digital...

Vi har Canal Digital till vår HB (Oysterparabol) inställningen fixad hos JR larm i Lindome (500 kr) så att vi kan se lokalnyheterna så långt bort som vår parabol kan ta in sateliten Thor.
Första tanken var att skaffa ett kort mot disposition vilket Canal Digital är skyldiga att erhålla till alla som vill. Då kan man se de markbundna svenska kanalerna (Inte TV4) Men eftersom de hade ett förmånligt abonnemang som går att "ställa av" i 6 månader, då betalr vi ingen månadsvagift så tecknade vi det. Avställt från Oktober till april då vi normalt tar ut HB,n.

Visserligen kostar avställningen 95 kr, så där hämtar de en peng också. Men onödigt att betal månadsavgift när vi inte använder HB,n.
Dessutom finns i Oysterboxen hundratals tyska och andra kanaler:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Canal Digital...

Jag ringde dem förra veckan om samma sak och de var inte så pratsamma om kortet. Tyvärr får man bara tv 1-2 barnkanalen och kunskapskanalen. Synd att man inte får tv4.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.047
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Canal Digital...

Göran !

Vi har en Oyster 85 cm parabol, som vi beställde av JR i Lindome när vi bytte husbil i fjol våras, och köpte ett depositionskort av Canal Digital. Det är en engångsutgift och skulle du av någon anledning sälja din parabol, så får du tillbaka hela depositionsavgiften.

De kanaler man kan se är TV 1, TV2, Kunskapskanalen och en barnkanal men om man önskar se fler kanaler genom parabolen, så är det inga problem - det finns hur många som helst att välja mellan - uteslutande en kostnadsfråga. Kontakta i så fall Canal Digital för prisinformation och utbud !

När du kommer utomlands, så kan du titta på över 100 kanaler bara i Tyskland och sen tillkommer kanaler i många andra länder i Europa.

De svenska kanalerna kan man i allmänhet se ner till mellersta Frankrike - sen tar det stopp..., men om du köper till ett kort ytterligare (av Svt) så kan du se Svt World ända ner till södra Marocko - en blandning av program som sänts i Svt !

Mvh
Bosse och Gerd
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Canal Digital...

Hej,kan man köpa enbart ett canaldigital kort?Har fått ett paket med parabol, digitalbox allt utom kortet.Det är sprillans nytt,känns inge bra att slänga på tippen.
Mvh Göran

Hej jag ser du har parabolen uppe på flera av dina bilder. Hur använder du din parabol idag?Vad tittar du på?
 

flarses

FD HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Falun
HBK-Nr
7972
Medlemskap
2021
Sv: Canal Digital...

Vad är det för parabol? Om du inte vill ha den så kanske jag kan ta hand om den...
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Canal Digital...

Hej jag ser du har parabolen uppe på flera av dina bilder. Hur använder du din parabol idag?Vad tittar du på?

Jo den på bilen funkar som den ska,det här är en som man sätter på huset eller ett träd,tänkte ha den ev.på landet om man kom över ett digital kort.
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Canal Digital...

Jo den på bilen funkar som den ska,det här är en som man sätter på huset eller ett träd,tänkte ha den ev.på landet om man kom över ett digital kort.

Jag har Canal digital. Jag har 2 kort så jag glömmer inte kortet hemma. Men är man inte lika glömsk som jag är det väl bara att du tar med kortet som du har hemma till ev sommarstugan eller:confused:
 
Toppen