• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingtomt med flyt...

Sv: Campingtomt med flyt...

Det märker man och man åker ju inte dit på överlass då det är båt eller ? Jag pratade med grannen om "orättvisorna" för han har en stor segelbåt och jag frågade honom hur mycket han fick lasta i sin båt och det var bara lasta tills den nästan skjunker sa han skämtsamt men det fanns tydligen inga större regler för det .

Om man skulle bygga en "flytbrygga" för husbilar fick man ju tillgång till motorns befintliga kraft.
Man parkerar helt enkelt de drivande hjulen i en kraftöverföringsmekanism som driver propellern, spänner fast bilen och drar iväg med en så där 10 knop.
:twitcy:

Sådana pråmar har faktiskt funnits, men någon gång på 60- talet?! :wideeyed:

Det märker man och man åker ju inte dit på överlass då det är båt eller ? Jag pratade med grannen om "orättvisorna" för han har en stor segelbåt och jag frågade honom hur mycket han fick lasta i sin båt och det var bara lasta tills den nästan skjunker sa han skämtsamt men det fanns tydligen inga större regler för det .
Straffet för överlast i en segelbåt är ett ofrivilligt dopp och kanske en längre simtur till närmsta kobbe.
:twitcy::twitcy:

Tillbaka
Toppen