• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingplats

F

F.d. 862

Guest
Hej . Har genom vänner fått kontakt med Husbilsklubben. Med hopp att kommande kontakter skall vara lika trevliga som mitt samtal med Kent Rickbo , kommer jag att följa denna sidan med stort intresse i fortsättningen .

Bengt A.

F

F.d. 862

Guest
Sv: Campingplats

Hej igen. Ursäkta men jag glömde tala om EN av våra favoritcampingplatser,
det är Hennens Camping belägen vid sjön Hennan i Ramsjö.Under sommaren har de spelmansstämma på torsdagskvällar . Då bjuds på mycket trevlig musik av spelmän
från närliggande orter.
Bengt A

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Hej o välkommen
Här möter du nybörjare och erfarna, gamla rävar och unga tuppar - alla lika trevliga och hjälpsamma. Hoppas du ska trivas!
Staffan i Maja
:D

Rembrandt

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2027

Det kan vara bekvämt att ha tillgång till alla bekvämligheter som man har på en camping tex dusch, toa, el, vatten mm :)
Framför allt när man är upp till 6 personer i en och samma bil, då räcker inte varmvattnet särskillt länge och toan fylls väldigt snabbt..

Rembrandt

F

F.d. 50004

Guest

Välkommen Bengt
Det lät som om det var en trevlig camping, dit får vi titta in till om vi åker förbi.

:yes: hasse och Lena

F

F.d. 58542

Guest

camping hade väl varit bra, om det inte varit så dyrt....

jag behöver bara 15m2 yta i ett par timmar.

jag behöver varken ström, toalett, dusch, kabeltv eller annat sånt.

därför tycker jag att 2-300 kr är alldeles för mycket för mina behov.
dom pengarna lägger jag hellre på ett krogbesök eller bränsle.
:yes:

F

F.d. 52919

Guest

Hejsan Jag har betalt in avgiften häromdagen och blir ny som medlem. Vill bara kommentera campingplatsen. Efter 30 år med husvagn och 4 år med husbil så har vi stått ca. 40 nätter på en camping, resten har vi fricampat speciellt sommartid vid sjöar och älvar!

F

F.d. 52919

Guest

Tar man det som pekpinnar så är det tack och adjö....

F

F.d. 58542

Guest

det var inte min mening att det skulle uppfattas som en pekpinne, jag redogjorde bara för vad jag själv har för tankar och åsikter. naturligtvis är det fritt till var och en att själv välja sin övernattning.

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Måste få vara med i inlägget. Det måste vara upp till var och en att campa var man vill.
Personligen föredrar vi camping tycker om att ha folk runt omkring oss.
Tack o hej från
Stiffe

F

F.d. 2549

Guest

Förlåt att jag bryter tråden. Punkt 1 i forumet är att ingen vill skada någon med sina inlägg. MEN! Att skriva så kristallklart att inget missförstånd kan uppstå, det kan endast - ja vem då? I denna typ av kommunikation, där det går snabbt att tillverka meningarna är det en omöjlighet att undvika missförstånd. När man misstänker att någon bryter mot punkt 1, då har man missförstått andemeningen med inlägget.
Så tror och lever farbror Claes.

F

F.d. 52919

Guest

Kalle....No hard feelings om campingar! Vi fortsätter rulla... Bosse

F

F.d. 3753

Guest

Det är helt ofrånkommligt att det blir missförstånd i olika forum.
Det finns inte många sätt att nyansera en kommentar utan texten färgas av läsarens sinnestämmningar.
Har märkt att man kan skriva nästan vad som helst om man lägger till en :wink:
eller ;-) efter kommentaren.

Smilisarna kan hjälpa till att nyansera till en viss del.

F

F.d. 3581

Guest

Instämmer i 143:ans campingåsikt.
Vi är oftast två (tre - glömde vargen) i husbilen, och slinker emellanåt av ren lathet in på en camping - trots att vi har full vattentank, nästan tom holk (ursäkta språket), fulla bodelsbatterier, ofull chaufför och behöver egentligen inte campingens utbud.
Och definitivt inte de fåniga klistermärken som en viss branschorganisation försöker pracka på e´n.

Möjligen är det kartläsarens fel - hon hävdar med bestämdhet att det är alldeles för jobbigt att tvätta håret i bilduschkabinen. Således slänger vi ut våra surt förvärvade sekiner på hårtvättar á 200:- stycket.

Under framställningen av detta epos har jag kommit på att det förmodligen är billigare att anlita ortens damfrisering för hårtvätten - är det någon som har koll på vad detta kostar.

Säkert inte dyrare och utan klistermärket.

Nu behöver GPS:en följaktligen kompletteras med POIS för damfriseringar..

DS

Senast redigerad av en moderator:

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Hej!

Vilken bra ide! Har inte tänkt på detta argument för att gå till frissan.
Tack Hundvakten. Kom igen tjejer!
Kan man få veta anlednngen till namnet Hundvakten? Eva nämde det i referatet från årsmötet.

//Anitha

Toppen