• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingkort

T68

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Nybörjare på husbil o camping här och undrar lite över vilket/vilka medlemskap och kort man bör ha när man är ute och åker? I år, som gröngölingar, håller vi oss nog i Sverige och övriga Norden.
Är förstås redan medlem här i husbilsklubben :).
Tack på förhand för svar!
 

Thoben

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
27457
Medlemskap
2024
Ursäkta att jag tränger mig in på den här tråden, men vi är oxå nyblivna husbilsägare och tänkte vi skulle ta oss än Europa i sommar. Tyskland, Österrike, Italien, Schweiz, Frankrike. Vilket campingkort passar bäst?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Vad jag har uppfattat så behöver man inte ha något kort på SCR campingar längre. Eller är det något jag drömt?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du behöver inte ha camingkort längre, har tidigare haft ACSI men står oftast på ställplats, samt att kortet inte alltid gäller, det har inte lönat sig för oss.
Jag har skaffat ett internationellt camping kort via caravanclub, detta innehållar all information inkl. passnummer mm. vilket duger som ID på dom flesta campingar.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Du behöver inte ha camingkort längre, har tidigare haft ACSI men står oftast på ställplats, samt att kortet inte alltid gäller, det har inte lönat sig för oss.
Jag har skaffat ett internationellt camping kort via caravanclub, detta innehållar all information inkl. passnummer mm. vilket duger som ID på dom flesta campingar.
Det gäller bara att beställa det senast 15/5 om man inte vill betala 150kr för det.
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej .

Det finns 4 olika möjligheter att välja , vilken ska man välja ? Man måste vara medlem får att den låga priset ?
Räcker det om man väljer den billigaste alternativet dvs,12,95 eller ? vad är vitsen för 20.54 Euro ?

Mvh
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
SCR kortet är frivilligt fro.m i år, det kommer va som ett rabatt kort istället, köper du den så får du rabatter på en del campingar + andra erbjudanden
 
4

4 JO

Guest
SCR har slopat kravet på kort, däremot kan man skaffa det helt gratis och med det få en snabbare incheckning.
Man kan också i fortsättningen betala för det om man vill och får då en del förmåner och rabatter.

EDIT: Tvåa med exakt samma svar.
 
F

F.d. 55374

Guest
SCR har slopat kravet på kort, däremot kan man skaffa det helt gratis och med det få en snabbare incheckning.
Man kan också i fortsättningen betala för det om man vill och får då en del förmåner och rabatter.

EDIT: Tvåa med exakt samma svar.

Det trodde jag aldrig skulle ske, man behöver alltså bara betala camping avgiften, ingen registrering ?
Tommy R
 
Toppen