• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingbranschen vill ha besked nu

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
P6170789.JPG Såg på TV nu på morgonen och läser i branschpressen, om den oro som campingbranschen har inför den kommande sommarsäsongen, det gäller bristen på klara besked på vad som kommer att gälla för vårt resande i sommar. Statsministern och Folkhälsomyndigheten aviserade att vi kunde resa upp till 2 timmar från vår bostadsort med bil, något senare sa Socialstyrelsen att vi inte borde resa alls.

Folkhälsomyndigheten har lovat att klara besked kommer i början av juni, vilket campingföretagarna anser för sent.

Tyvärr är riktlinjerna för resandet från Regering och myndigheterna generella, vilket är en nackdel för oss som reser runt med våra campingfordon, som har eget sovrum, toa, dusch och kök. Vi reser på ett säkert sätt med vår egen karantän och skulle vilja ha myndigheternas erkännande för det!


TommyD
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
KLARA besked är högst otroligt!
Däremot kommer det nog en uppdatering av de idag gällande föreskrifterna.

Det enda som kan rätta till gällande situation med SARS-CoV-2 är ett 100 % verksamt vaccin!

Helt otroligt så har Astra Zeneca ett vaccin som står inför fas-3-studie, i utvecklingen till godkännande.

 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
För min del är risken för att bli smittad och risken för att sprida smitta antagligen högre när jag är hemma mot om jag vore på resa i husbilen eftersom jag stöter på fler människor i hemorten.

MVH
Hans
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Det handlar efter vad jag förstått inte så mycket om hur vi enskilt sköter oss utan mer om att vi kan skapa stora problem i form av resursbrister i dom orter vi befinner oss i ifall vi blir sjuka eller skadade.

Så campingföretag od får precis som andra rätta in sig i ledet precis som alla andra företag, mycket enkelt.
 
Toppen