• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Camping

F

F.d. 55349

Guest
Sv: Camping

Relax, nu får du nog vakna, du skriver att campingpriset ofta ligger under 200 kr i Sverige. Ge dig ut, jag påstår att det går att hitta dessa men
de är sällsynta. Hälsningar från Rolf som ofta besöker campingar
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Camping

Relax, nu får du nog vakna, du skriver att campingpriset ofta ligger under 200 kr i Sverige. Ge dig ut, jag påstår att det går att hitta dessa men
de är sällsynta. Hälsningar från Rolf som ofta besöker campingar
Eftersom du verkar "tvärsäker och vaken" när du här ovan påstår att campingar under 200:- är svåra att hitta", så kollade jag slumpvis, upp 9 st olika campingar på nätet, utifrån 2 st källor och då i bokstavsordning, alla anslutna till SCR;

3 st campingar med anknytning till Caravan Club/SCR (utan el)
¤ Breviks Camping hög-/lågsäsong, 170/220:-
¤ Camping Nygård, 160:-
¤ Flåsjöstrands Camp Lövberga, 110:-
På dessa priser har sedan vi som är medlemmar i CC sedan 10% rabatt!

6 st campingar med anknytning endast till SCR (utan el)
¤ Ingestrand Arvika, 215:-
¤ Aspen Camping i Lerum (Gbg), 180:-
¤ Barsebäck strand låg-/högsäsong, 200/250:-
¤ Billingens Stugby & Camping Skövde, 180:-
¤ Blankaholms Bad & Naturcamping (söder Västervik), 200:-

Resultat av min nätkoll;
¤ 2 st av 9 slumpvis kollade campingar skyltade med priser över 200:- och märk då, bara under högsäsong!
¤ de övriga 7 låg i prisspannet 110-200:-
Likartade campingar verkar absolut inte sällsynta för oss som vet att vi är vakna/medvetna!

Kollade inte fler campingar eftersom alla verkar ganska likartade, blev bara lite förvånad över Barsebäckstrands låga pris! Jag trodde faktiskt att de skulle ligga betydligt högre bla med tanke på havsbad ... !

Kan bara tillägga att detta verkar stämma med de praktiska erfarenheter som jag fått vid användning av husbilen under senare år. Använder campingar 5-6 ggr/år i Sverige och så gott som aldrig utomlands där är ställplatserna fullt tillräckliga för oss.
Under midsommarhelgen låg vi för övrigt på Orrefors Camping för 180:- en fantastiskt fin och välskött FC camping med bla golf- och bowlbanor, ja till och med en stor hundlekplats, verkligen prisvärt!
 
Toppen