• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Camping platser med WIFI

J

Jarn

Guest
Sv: Camping platser med WIFI

Det är bra att fler o fler platser nu kommer med Hot Spots, dvs där man kan ansluta sin dator trådlöst.

Tyvärr är det också så att de flesta kostar pengar, ibland ganska mycket pengar.

Var på ett ställe utanför Bremen, fick tillgång i 24 timmar med max uppkopplingstid 60 min. Kostnad 10 Euro.

// Roland
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Camping platser med WIFI

Rolandn,

Sant att det kostar pengar och ibland ganska mycket. Det första man ska göra är att fråga vad det kostar så man inte stå inför en överaskning. Många på kontinenten har börjat med att WIFI är includerade i deras dagspriser men då är det dom som klagar på att dom inte ens har en data och vägrar att betala. Tydligen är high tech inte för alla men bara för dom med interesse för datorer, trådlös kunna surfa osv...
 
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Camping platser med WIFI

Om man är intresserad av WIFI på en campingplats så ska man nog fråga om hela campingen täcks, min erfarenhet är att det inte alltid är så, man kanske kan få en plats inom täckningsområdet. I Avignon fick jag ta med datorn till baren och sätta mig (inte otrevligt i och för sig). Nu är jag på Vilanova Park utanför Barcelona och använder deras WIFI, jag har svårt att tro att hela denna stora camping täcks, här kostar det 3 euro för ett dygn eller 30 euro för en månad, helt ok tycker jag.
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Camping platser med WIFI

Bet. WIFI.
Har fått ett litet reklamhäfte över Autohof i Tyskland, och där frmgår att dom flest har WIFI, om kostnd vet jag inget. int omnämt i häftet.

Mvh.
Jägarn:eek:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Camping platser med WIFI

Jägarn,

Finns det möjligen en link till Autohof ?
 
Toppen