• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

campercontact

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej Jag har betald campercontact app på min samsung telefon,uppdaterade den .Laddade ner några kartor för att använda i offline läge
När jag sätter den i offline stänger wifi ock mobildata ock söker i (all sites) så blir allt svart.söker med gps men fortfarende svart . Vad kan det vara för fel Har appen på sd-kort

Mvh Leffe
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Funkar GPSmottagaren om du sätter den i off-line? Testa med en kartapp.
 
4

4 JO

Guest
I de allra flesta mobiler så måste wi-fi vara igång samtidigt som telefonen då de används för att få en mer exakt position om vart du befinner dig.
Har du den i flygplansläge så kommer det inte att fungera alls.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag provade med min app, också med nedladdade kartor på SD-kortet. Jag satte den i offline mode, appen crashade i alla olika varianter jag provade.
Försökte ladda ner Sverige offline karta (default har man bara en lågupplöst world map). Nedladdningen snurrade, stannade vid 42%. Men den markerade ändå radioknappen på (nedladdad). Startade om appen, fortfarande crash.
Har rapporterat felet via appens feedback funktion.
Online fungerar den som det ska.
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Har fått det att funka nu. Ibland är man ju lite dum ock inte tänker sig för .
Jag hade ingen gps kontakt för att jag satt i köket ock provade, Gick ut på balkongen sedan där jag fick bra gps kontakt efter en liten stund
Mvh Leffe
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En uppdatering på väg in i mobilen nu, kanske buggen är fixad? Återkommer ...
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Ett fel i min Camper Contact, den bara försvinner, blinkar till och är puts väck.:(
Jag uppdaterade den i vintras i Portugal men här vill den sig inte alls. I Store är den nedladdad men tji.
Någon annan som råkat ut för detta och hur kom ni vidare i så fall?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Har du laddat ner den allra senaste versionen? Appen är ordentligt omgjord. Kanske det som spökar? Om det fungerar som det ska kommer det en automatisk uppdatering som byter ut den gamla.
Om inte, kanske du ska prova att avinstallera den gamla, ladda ner och installera den nya.? Det hade jag försökt med.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Jo, jag ser att den är omgjord. Kanske, som du säger, att det är det som spökar.
Jag prövar att avinstallera! ;)
 
Toppen