F
F.d. 58289
Guest
HEJ ! jag undrar om någon vet om man får ta bort flaket på en pickup och montera en camper istället . Räknas den som last då?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Afrodite!HEJ ! jag undrar om någon vet om man får ta bort flaket på en pickup och montera en camper istället . Räknas den som last då?
Min camper har 1 mm glasfiber både på ut och insidan med 30 mm cellplast mellan och utan träreglar eller annat som kan hålla fukt.HEJ det är så att jag har en chevy s10 2,2 lit Jag hade tänkt att bygga en camper som passar till den. Regla upp formen klä den med tunn plywood och plasta med glasfiber isolera den 30mm siktar på en vikt av 280kg![]()
Håller helt med Dethleffskvalite om att det skulle spara massor av jobb. Jag hittade till och med tre stycken på Blocken (södra Sverige). Easy och Polar är samma men byggda under olika bolagsnamn, och Nordic är under det namn de sålts på kontinenten tror jag. Anders Witt som jag tidigare nämnde har en Easy som du kan se på bilden, så kontakta honom för "inside information".Har själv kört med Amerikanska och Svenska campers i många år. Fungerar bra för två personer. Kan bespara dig massor av jobb, där finns en på blocket nu.
Kul lösning. Lär ju underlätta och säkra en hel del.Hej
Jag hade följande liftsystem för att kunna ställa av och på campern "snabbt"
Stable Lift - camper jacks, camper jack, electric camper jack, electronic camper lift, truck camper, truck campers, atwood camper jacks, barker camper jacks, norco camper jacks, fulton camper jacks, titan camper jacks, hijacker camper jacks
Klas
Hej. Tråden ser smått död ut men tänkte att jag kunde låna den lite. Jag är själv i planeringsstadiet att bygga en camper till en Land Rover Defender. Conny nämnde lite högre upp att han har/hade en camper med 1mm glasfiber på utsida och insida, utan några träreglar, skulle väldigt gärna höra mer om denna konstruktion. Är det någon annan som har erfarenhet av att jobba med glasfiber? Jag är bla. annat intresserad av hur bärig och stryktåligt det blir med glasfiber.
Är helt ny här så det kan hända att detta har tagits upp i någon annan tråd men har inte hunnit läsa igenom alla än![]()