Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Helt rätt!När hon pratar står hon på en camping inte långt ifrån Kungshamn/Smögen. De andra bilderna är från Smögen. Där är det riktigt mycket turister och riktigt trångt på sommaren, så man får nog förstå att de som bor där är ganska trötta på alla bilar och husbilar som fyller upp alla parkeringsplatser, gator och infarter. Det är helt enkelt inte ett lämpligt besöksmål med van, husbilar och husvagnar under en stor del av sommarsäsongen. Det finns en ställplats men den är "alltid" full. Däremot är det gott om campingar på cykelavstånd i omgivningarna, det har hon ju tydligen upptäckt!![]()
Om du får tillstånd att sätta upp en skylt "Motortrafik Förbjuden" så kan du inte köra bil där själv heller.Det är ju tillåtet att sätta upp skyltar utmed privata vägar(utan statliga eller kommunala bidrag) samt vid enskilda vändplaner/P-platser vid bad. På landet hade vi för några år sedan problem med vildcamping vid sjön med början till skogsbrand som följd samt nedsmutsning mm. Här blev det en bom över vägen samt skylt, vid en annan skogsväg blev det skylt med motortrafik förbjuden + tilläggstavla. Bommen fungerar utmärkt, ingen som förstört den men förbudsskylten fungerar sämre. Funderat på att börja avverka lite när vi får ovälkommet besök, eller kanske gå ut med geväret och jaga lite vildsvin. Vildsvinsstammen bara ökar o ökar så de behöver hållas efter. Nu börjar ju jaktsäsongen så studsaren bör väl provskjutas innan, har ett bra ställe med kulfång nere vid sjön.
för övrigt tycker jag att när man är ute med ett campingfordon och övernattar vid t ex sjöar/badplatser/på skogsvägar mm så ska det räknas som camping. Parkera kan man ju göra på P-platser i stan eller på rastplatser
Som jag skrev: + tilläggstavla. På den står det: gäller ej behörig trafik. Hänger du med?Om du får tillstånd att sätta upp en skylt "Motortrafik Förbjuden" så kan du inte köra bil där själv heller.
Jag förstår hur du tänker, har träffat på ett antal genom åren.Som jag skrev: + tilläggstavla. På den står det: gäller ej behörig trafik. Hänger du med?
Hittade den för något år sedan.Visa bilaga 241053
På husbilsparkeringen här i Alingsås vid Savannen stod det skyltar med samma bild och innebörd, men de försvann snabbt.Fast detta är väl hur regler ska tolkas i ..är det Portugal/ Spanien. Något liknande finns nog egentligen inte officiellt i Sverige.
Exakt vad som innefattas i begreppet camping är nog inte klart...
I inlägg # 8 står att ...definition av camping finns inte i trafiklagstiftningen... o förmodligen är det så...
Ps # 22 många kloka tankar.
Den skylten fanns kvar förra veckan på staketet till vänster om soptunnorna.På husbilsparkeringen här i Alingsås vid Savannen stod det skyltar med samma bild och innebörd, men de försvann snabbt.
Det var ju bra, det campas ju ganska rejält ibland. Senast husvagn några dagar. Det borde fixas en tydligare skylt!Den skylten fanns kvar förra veckan på staketet till vänster om soptunnorna.
Hejs
Claes 105