• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Camos

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Camos

Såg den på nyöppnade Media-Markt och bortsett från priset verkar den klart intressant.
 
F

F.d. 8742

Guest
Sv: Camos

Camos 780 ser ut till att vara en ny modell, jag har en 770 med back kamera det finns inga uppdateringar att få tag i, den är seg när man söker färdväg och när man ska använda back kameran måste man välja in den på skärmen. Camos har kanske blivit bättre men kolla upp detta.
/MT
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: Camos

Jag besvarar till viss del min egen fråga:

Camos 780 saknar TMC, men den kan beställas som tilläggsmodul
Camos 781 är samma GPS med svart/vit backkamera och TMC inkluderad
Camos 782 har färgkamera och TMC

Sedan finns Camos 701 en GPS som får plats i ett radiouttag och med en skärm som ploppar ut och viks upp. Den har TMC och möjlighet att ansluta backkamera.

Samtliga ovanstående GPS har europakartor med 8 500 anslutna campingar till ACSI i POI. Skärmarna är på 7". Kartmaterialet kommer från Navteq.

Det låter som en bra GPS för husbilar, men jag vet inte hur den fungerar i trafik.

Den frågan återstår. Hur bra är den som GPS i trafik?
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Camos

Har en Camos CN-772 med ir-backkamera i färg. Den fungerar utmärkt i trafik och ir-kameran fungerar även i mörker.

Kan även lägga in koordinater longitud o latitud men då måste man se upp så man får version 1,1 på CF-kortet för det finns fortfarande version 1,0 ute i handeln och i den saknas den möjligheten så låt den vara kvar i butiken.

Det medföljande kablaget innehöll allt som behövdes så att backkameran aktiveras automatiskt när backväxeln läggs i.

Det går också från displayen att koppla in backkameran så den visas hela tiden och då får man röstanvisning om vägval från navigatorn
icon14.gif
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55328

Guest
Sv: Camos

Jag köpte en caranav (är en camos 780) på media-markt.
Den har funkat så gott som felfritt på min resa runt Adriatiska havet.
Några små störningar, den hittade inga campingar i Kroatien och vägvisningen söder om durres i albanien var inte riktigt med sanningen överenstämmande (även äldre vägar).
Med lite fantasi och mycket tur hittade vi i alla fall.
Här hemma funkar den perfekt och ger inte mycket utrymme för fria fantasier.
Äntligen en produkt för oss som är lite halvblinda, men vägrar använda glasögon och dessutom aldrig skulle förnedra sig med att fråga efter vägen.
 
Toppen