• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

C1 körkort

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: C1 körkort

Grattis :) tre fortkörningar ledde till en månads indragning Nu har jag C1 så var rädd om era körkort :)
 
F

F.d. 26838

Guest
Sv: C1 körkort

Hej,

Stort grattis till nya körkortet!
Vi är precis nyblivna husbilsägare och jag är just i detta nu på G att införskaffa C1-kortet. Har beställt lite böcker m.m och tänkte plugga & köra upp på egen hand då vi inte har en körskola på orten.

Vore evigt tacksam på lite tips kring vad jag skall lägga extra mycket fokus på vad gäller teorin. Har förstått att mycket är baserat på grundläran ifrån B-körkortet men vad skall man läsa på mer?
Förstår att det finns nån bok som kallas "Tungboken" men det kan väl inte va meningen att man skall behöva plugga in allt för tunga lastbilar? Finns det kanske någon specifik bok för just C1?

Såg även att man får lov att köra upp med eget fordon (utan färdskrivare) över 4t vilket känns riktigt. Men hur är det på teoriprovet, kommer det frågor där på färdskrivare?

Vore tacksam om någon har en bra kontroll-lista gällande säkerhetskontrollen som man kanske blir tvungen att utföra på uppkörningen.

Som sagt, vore jätte tacksam för alla tips ni kan/vill dela med er, va ju inte igår man tog körkort...

Mvh Carl
 

nicke71

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20212
Medlemskap
2021
Sv: C1 körkort

Hej Carl83
Jag pluggade bara med iTeori appen samt läste lite om lastsäkerhet,inga frågor om färdskrivare kommer på provet,Men det kommer om lastsäkerhet,
Du kommer att få göra en säkerhets kontroll på bilen,Du får ha en kontroll-lista med dig och den kan du hämta på Trafikverket
Så var det för mig
Lycka till
 
Toppen