• Nu finns det en Beta test av Nya Husbilsplatser!
    En beskrivning av nya funktioner hittar ni på : Klicka Här för Instruktion.
    Eller direkt till nya Husbilsplatser : Klicka Här för Nya Husbilsplatser.
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

c/o adress

mgbping

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
27843
Medlemskap
2025
Hej
Vi bor heltid i husbilen sedan 3 år tillbaka och har inte någon annan bostad, c/o adress som är godkänd av skatteverket.
Undrar om det är någon som har problem att bli kund i vissa företag eller blivit " utkastade "??
Idag skulle jag byta abonnemang hos Telenor där vi varit kund i massor av år , tyvärr kan vi inte godkänna
er som kund nu.
" Utkastad " från Avanza.
Gick inte teckna Postkodlotteriet , erbjudandet vid Gekås.
Blev godkänd av nätbank men efter 2 veckor fick vi inte vara kvar, stora problem att få ut sparpengar, de ville ha 2% i uttagsavgift.
//Peter

bomaud

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13273
Medlemskap
2025
Har tidigare haft problem att digitalt fylla blanketter / ansökningar hos vissa myndigheter. De systemen krävde en folkbokföringsadress. Fick göra det manuellt via pappersblkett.

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Då har ni problem. Utan en adress så blir ni så så kallat hemlösa och har ingen kreditvärdighet.
Jag har bott permanent i husbil sedan 2010 men har haft en en adress i Rydal i en lägenhet som har varit som förråd. Då har inte dessa problem uppstått.
Men jag har hört talas om andra som inte har haft någon adress som har mist hela sin kreditvärdighet.
Ta kontakt med skatteverket om ert problem som så klart måste lösas med hjälp av verket.

mgbping

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
27843
Medlemskap
2025
Då har ni problem. Utan en adress så blir ni så så kallat hemlösa och har ingen kreditvärdighet.
Jag har bott permanent i husbil sedan 2010 men har haft en en adress i Rydal i en lägenhet som har varit som förråd. Då har inte dessa problem uppstått.
Men jag har hört talas om andra som inte har haft någon adress som har mist hela sin kreditvärdighet.
Ta kontakt med skatteverket om ert problem som så klart måste lösas med hjälp av verket.
Tack för svaret, har varit i kontakt med skatteverket men inte fått någon hjälp.
Ska kontakta Finansinspektionen och få deras syn på problemet. Enl Lagen ska företag bedöma den ansökande kundens kreditvärdighet och risken för penningtvätt och inte säga att de som har c/o adress inte är välkomna.

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Hej
Vi bor heltid i husbilen sedan 3 år tillbaka och har inte någon annan bostad, c/o adress som är godkänd av skatteverket.
Undrar om det är någon som har problem att bli kund i vissa företag eller blivit " utkastade "??
Idag skulle jag byta abonnemang hos Telenor där vi varit kund i massor av år , tyvärr kan vi inte godkänna
er som kund nu.
" Utkastad " från Avanza.
Gick inte teckna Postkodlotteriet , erbjudandet vid Gekås.
Blev godkänd av nätbank men efter 2 veckor fick vi inte vara kvar, stora problem att få ut sparpengar, de ville ha 2% i uttagsavgift.
//Peter
Vi bor oxå heltid i bilen, ca 3 år utan problem. Gick in på Skatteverkets hemsida och ansökte om bli folkbokförd på kommun. Angav en datum. Däremot måste man ha en sk särskild postadress, även den gör man på Skatteverkets hemsida. Satte vår på sonen. Har bytat telefonabonnemang, inga problem.

Toppen