• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bytte till IF, sparade 2800:-/år

StoreLelle

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
10230
Medlemskap
2023
Hej!
Fick erbjudande om försäkring från IF som var 220 kronor lägre/ månad än Folksam.

Undersökte också andra alternativ t.ex 3kronor (Swedbank - Folksam). Nästan 2000 kr billigare/ år men där erbjuds ingen avställningsförsäkring och heller inget återbetalning vid avställning. Passar kanske den som har integration hela året.

Kan på papperet verka bra med HK:s rabatt hos Folksam, men är alldeles för dyrt!

/Lennart
 

jmp57

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
15898
Medlemskap
2024
försäkringsbolagen verkar inte bry sig om sina långvariga kunder folksam höjde min premie med 2850 efter 4 år så jag kontaktade LF och Trygg-hansa samt IF samtliga var från 2800 till 3450kr billigare än folksam efter att ha kollat över villkoren flyttade jag över till IF vilka var3100 billigare än Folksam
skillnaden var reseförsäkringen där var Folksam bättre men vi reser inte utomlands mer än 45 dagar/ år så då var valet enkelt.
pratade med Folksam på telefon dom sa rent ut att efter 3 år höjer dom premien för alla så man bör kolla över sina försäkringar !!!
 
Toppen