• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bytte bobil, søker info

Alla fordon har ju problem som alla vet, en del tillverkare tar sitt ansvar med recalls, för att åtgärda bekräftade brister/fel, det sker ju löpande.
Nu är jag inte tillräckligt insatt i de olika märkena som husbil och deras recalls, men vi kan ju bara i detta forum läsa om återkommande problem på vanliga märken, men ändå kommer det inte en recall på bristen/felet.
Jag tycker Fiat i allafall i Sverige sticker ut med uppenbart ointresse där,
det är lågt tycker jag.
Kan det vara för att det är flest som skriver om sina problem med Fiat eftersom väl bortåt 80% av alla husbilar som rullar i Sverige är byggda på Fiatchassie?
 
Vad ointresset beror på har jag ingen aning om.
Jag såg någonstans att det var något utländskt företag som åtagit sig servicen i Sverige men inte har levererat enligt avtal, om det är sant vet jag inte. Men min åsikt är att service till oss husbilsägare är extra besvärligt, dels krävs stora lokaler och lyftar, och sedan har ju ofta husbiltillverkarna
rotat en del i bilarna, t.ex. i elsystemen, och då krävs det en del extra kunskaper i felsökning om det är något fel som berör både bildel och bodel.
Lägger man därtill att både handlare och ägare är och rotar i olika system med diverse ombyggnader och kompletteringar, ibland hellre än bra, så kan ju felsökning i en husbil bli en riktig mardröm.
 
Fiat Professional i Sverige har varit utan svensk generalagent länge. Det har definitivt stört verkstädernas hantering av framförallt garantiärende. Sedan 2022 har spanska Astara tagit över generalargumenturen för Fiat, Fiat Professional, Abarth, Jeep och Alfa Romeo i Sverige. För det har man tagit in en svensk chef, Christian Lysholm, från Hedin. Så det är Christian Lysholm vi ska jaga. Från hösten 2022 har han varit i drift!
 
Tillbaka
Toppen