• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av varsellampa på Hymer B588

Gita

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
37485
Medlemskap
2024
Att byta lampor på Hymer B588 är ett företag. Gjorde ett försök i dag att byta vänster varselljus, men fick ge upp. När jag tagit bort de tre skruvarna som håller hela armaturen/paketet kunde jag inte ta ut armaturen helt då den hängde upp sig i armaturens nederkant. Jag har tidigare anlitat en husbilsverkstad för byte av varsellampan på höger sida. De behövde vara två man för att slutföra bytet. Behöver jag tillägga att här har fabriken ansträngt sig för att göra det så komplicerat och bakvänt som det går.
Är det någon som har en möjlig förklaring till varför den inte släpper i nederkant?
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Har bytt på en 644a.
Vill minnas att det var 4 skruv som skulle lossas. Tror att det bara typ 3 st som syntes nerifrån/underifrån.
Fick ta en av dem "på känn". Bytte på båda sidor och längtar INTE till att göra det igen om man säger så.
Lycka till!
 

Gita

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
37485
Medlemskap
2024
Tack för dina tips/erfarenheter. Vet att det bara är tre skruv på min modell. Kontaktar Hymer service i morgon så får vi se vad som krävs.
 
Toppen