• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Byte av halvjus glödlampa H11

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Försöker byta H11 glödlampa. Får loss den genom att vrida moturs. Men hur får jag loss strömdonet. Vågar inte ta till "våld" blir bara dyrt ! Hur gör man ?IMG_7201.JPG
 

curriepm

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2024
En nackdel med Led belysning är att strålkastaren inte blir varm. Då smälter inte snö på strålkastaren, som den gör med hallogen belysning.
Jag har haft LED på mina personbilar i flera år, dom har jag kört i betydligt mer snö och is än min husbil. Jag har aldrig haft problem med att avsaknaden av värme gör att det bygger upp snö på strålkastaren.
 

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Jag har haft LED på mina personbilar i flera år, dom har jag kört i betydligt mer snö och is än min husbil. Jag har aldrig haft problem med att avsaknaden av värme gör att det bygger upp snö på strålkastaren.
Jag har en kangoo som jag har ledljus på och när det snöar så blir det snö på strålkastarna och sikten i mörkret blir noll
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag har haft LED på mina personbilar i flera år, dom har jag kört i betydligt mer snö och is än min husbil. Jag har aldrig haft problem med att avsaknaden av värme gör att det bygger upp snö på strålkastaren.
{
Jag har en kangoo som jag har ledljus på och när det snöar så blir det snö på strålkastarna och sikten i mörkret blir noll
Det är nog mest en fråga om hur väl man lyckats med aerodynamiken.

Pålle
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
aerodynamiken på en kangoo är fantastisk :oops:
Jag tror Pålle menar designen på strålkastarglaset och dess placering i karossen, våra vardagsbilar har original led-strålkastare, inga problem med snöglopp på dem, i extremfall så fallerar radarn i grillen.
 
Toppen