F
F.d. 7117
Guest
Vet någon om man måste ta loss remhjulet för att byta remmen till vattenpumpen. Jag kan inte se någon spännanordning. Ducato -90 bensin.
Peter
Peter

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
gussve-9;819739 Vet du om det sitter något bränslefilter på husbilen skrev:-------------------------------------------------------------
Hej igen, nej det finns inget undangömt bränslefilter, möjligen bara ett finare nät i tanken på sugröret. Men det kan vara god idé att montera ett enklare genomskinligt bränslefilter som Cockie nämner (ex. Biltema duger) på bränsleslangen före förgasaren och även före T kopplingen som jag antar du har någon dm. innan förgasaren. Den har enbart ett litet hål nedåt som gör att en del bensin går i retur till tanken för att få ett litet extra flöde runt i slangarna hela tiden.... Kanske för att hålla ner tempen på bensinen i slangarna och jämnare tryck.
M.v.h. JANKRO.
Vet någon om man måste ta loss remhjulet för att byta remmen till vattenpumpen. Jag kan inte se någon spännanordning. Ducato -90 bensin.
Peter![]()
Hej Peter jag hade en 88 bensin och jag råkade ut för samma problem .jag försökte att få på remmen när motorn var av förstörde remmen kontaktade en gammal mek kille (pankis) och han förklarade att man ska lägga på remmen på ena remmskivan och sen satt jag remmen mot den andra remmskivan och höll fast den med en skruvmäjsel och sen så fick jag hjälp av en kompis att vrida på startnyckeln vist låter det konstigt du måste ha exakt längd på remmen hoppas att det går. bra/klas
Hej det är ju inte alla som köper nya bilar varje år så 9 år är inte så många år. föresten så finns det många gamla bilar som rullar på våra vägar och dom måste byta remmar som information till dom /klasKlas, vi får hoppas att Peter löst dessa problem vid det här laget,
Han ställde frågan för 9 år sedan![]()