I instruktionen jag bifogade i första inlägget visar första bilden den fyrkantstapp jag slipade till av en 12 mm sexkantsbult.Hej Joli!
Hej Jolie!
Vad använder jag för nyckel till oljepluggen?
Tack på förhand
Kurtzon
Jan-Olov
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
I instruktionen jag bifogade i första inlägget visar första bilden den fyrkantstapp jag slipade till av en 12 mm sexkantsbult.Hej Joli!
Hej Jolie!
Vad använder jag för nyckel till oljepluggen?
Tack på förhand
Kurtzon
Tack jag får köpa en bult för att gå vidareI instruktionen jag bifogade i första inlägget visar första bilden den fyrkantstapp jag slipade till av en 12 mm sexkantsbult.
Jan-Olov
Det behövdes ingen uppvärmning. Byt packningen om den inte är i bra skick.Tack jag får köpa en bult för att gå vidare
Behöver jag värma upp packningen före montering?
Ser nu att jag inte har någon vinkelslip finns de någon möjlighet att låna din nyckel?Det behövdes ingen uppvärmning. Byt packningen om den inte är i bra skick.
Tack för tipset jag köper en i morgonDenna nyckel kan funka på era pluggar.
![]()
Hej!Denna nyckel kan funka på era pluggar.
![]()
Tack men jag har löst problemet med oljepluggen nu.Här finns en oljepluggsats som kanske kan passa: Oljepluggsats, 15 delar