• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta helljuslampa Fiat 2009

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026
Byta glödlampan i helljuset (höger) på fiat 2009 är helt omöjligt om man inte är gynekolog förstås.Man ser inte vad man gör.Metalbygeln böjer man hit och dit för att få ut lampan.Kollar med en spegel.Får bara plats med 1 hand.För korta kablar.Sen...tryckar inte byglarna in lampan tillräckligt.Får väl demontera hela lamphuset med glas och allt för att böja fjädrarna tillbaka med 2 tänger.Har någon lösningen på detta problem?
Hittar inte säkringen för sidomarkeringsljuset samt lampor över framrutan.Men dom i strålkasterna fungerar.Enl boken ska säkringen finnas i stolpen under bilbältet höger sida,men icke.HB är en Burstner 2009 solano.

F

F.d. 58601

Guest
Sv: Byta helljuslampa Fiat 2009

Det är inte nå stort arbete att ta lös hela insatsen, men var försiktig med jag tror det var den nedre plast delen en, plast bygel som håller fast den förutom skruven så den inte går av, jag peta med en kvist som hitta på platsen. Bytte båda halvljusen senaste höst.

Halvljusen höll ganska exakt 40000 sen for de med ett par dagars mellanrum, tur att jag hade dimljus annars blivit besvärligt då det var mitt i natten då andra blev mörk.

Leif

Senast redigerad av en moderator:

Sonja-Jack

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
3178
Medlemskap
2025

Säkringen till sidomarkering sitter under vä framstol på elcentralen som tillhör bodelen .

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

YES! Där var den och den var trasig .Nu funkar allt .TACKAR!
:D

Toppen