• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta front Dometic RMDT8555

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Hej!
Nu är vi på G att göra lite insatser för att fräscha upp husbilen (Solifer T721 G Emotion 2013). En sak är att byta ut kyl/frysens fronter som nu är tunt "laminat" ca 1 mm, verkar vara något plastmaterial som man skjuter in i ramen. De var mycket lätta att ta bort men vill hitta ett bra alternativ i blankt svart material. Tänkte att det inte borde vara svårt att hitta men när jag googlar runt hittar jag inget vettigt. Har ni några tips?
Vet att jag sett trådar ring detta men lyckas inte söka rätt på dom.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Kanske med DC-Fix på den gamla panelen?

Pålle

Ja det kan vara ett alternativ! Dock är den gamla inte helt slät, typ fanérmönster, så kanske den inte fäster bra. DC-Fix fäster man väl med lite fukt om jag förstått det rätt.
EDIT: Misstog mig, den är helt slät, så det kan funka bra. tack för tips!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Be en snickare såga till en tunn Perstorps skiva.... Kanske inte det billigaste men hållbart
 

alfand

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
12784
Medlemskap
2021
Hej!
Det finns ju svart blankt original på Dometic har det själv vet inte vilket märke du har.
Alf.
 

Sommardrömmen

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
24728
Medlemskap
2022
Har problem med ugn Dometic RMDT 8555; den tänder lågan så länge man håller knappen intryckt men slocknar bums då man släpper. Har haft bilen inlämnad på auktionerad verkstad flera ggr, ingen framsteg. Va gör man?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har problem med ugn Dometic RMDT 8555; den tänder lågan så länge man håller knappen intryckt men slocknar bums då man släpper. Har haft bilen inlämnad på auktionerad verkstad flera ggr, ingen framsteg. Va gör man?
Kan det vara så att du måste ha luckan öppen tills känslokroppen blivit varm..... Sen kan du stänga luckan :rolleyes:.. Lycka till
 

La & Ha

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Umeå
HBK-Nr
27853
Medlemskap
2024
Hej om du öppnar gallret på utsidan och knakar lite försiktigt på den lilla klumpen som gasolen går igenom kanske den funkar sen den brukar kunna kärva om den inte har varit i bruk på ett tag. Mvh från oss.
 
Toppen