• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta bil

jossemaja

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Reftele
HBK-Nr
7118
Medlemskap
2024
Någon som vet om alla husbilshandlare kräver att jag lämnar min gamla bil före att jag fått min nya?:confused:
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Byta bil

Hej!
Vi har fått gjort det, firman vill ha in bilen för kunna sälja den innan.
Ha det Ruth
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Byta bil

Lämna inte bilen till handlaren utan en bankgaranti på inbytesvärdet. Om han går i konkurs före du får din nya bil är du utan pengar.:mad: Handlarna är inte alltid så solida som de kan se ut och det har redan skett konkurser denna vinter.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Byta bil

vi har försökt sälja själva,,väldigt svårt,,skambud på hög:p
ock inbyte än värre,,vi kör ett år till,en del handlare tar inte ens emot en 2003,,vi kanske bosätter oss i nerja halva året framöver,,ock då är saken biff:):)
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Byta bil

Nix.
Dom får gärna sälja den åt mig innan den nya kommit, men så länge jag står som ägare så står bilen hos mig. Däremot sålde jag senast själv bilen dom skulle ta i inbyte innan det blev av, och det var dom ju bara glada för.
 

jossemaja

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Reftele
HBK-Nr
7118
Medlemskap
2024
Sv: Byta bil

Lämna inte bilen till handlaren utan en bankgaranti på inbytesvärdet. Om han går i konkurs före du får din nya bil är du utan pengar.:mad: Handlarna är inte alltid så solida som de kan se ut och det har redan skett konkurser denna vinter.
Enligt handlaren skulle en bankgaranti kosta 2.000:-
 

Sven21

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Rättvik
HBK-Nr
6047
Medlemskap
2024
Sv: Byta bil

Vi har bytt husbil ett par gånger på husbilslandet i Kristinehamn och där har det aldrig varit snack om något dyligt. Det skulle vi aldrig gå med på. :wub:
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Byta bil

Har du lämmnat din bil till handlarn så hämta hem den omg. Den handlarn som kräver detta den skulle jag aldrig göra affär med , det kanske är ebb i kassan hos berörd handlare. :confused:
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Sv: Byta bil

Hej Sålänge du inte skriver över bilen på firman är det väl inga problem
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Byta bil

Att många vill ha bytet innan är bra för handlaren om han kan sälja objektet tidigare, löser även ev. Skuld om det finns någon sådan. Men en del vill använda sina Husbilar, Husvagnar mm. Kanske över vintern då är det inte skoj.
Har man bara sitt Gula regg.bevis kvar hemma så kan den inte ingå i en ev.konkurs då Firman inte står som ägare, detta är viktigt skriv aldrig över något fordon före ni fått det nya.
Kjellheij.
 
Toppen