• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta ämne

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Varför byta ämne mitt i en tråd? Är det inte bättre att starta en ny?Det måste underlätta för dom som söker efter något.Om man är på affären och frågar efter mjölk och får svaret sök på kaffe.Hur kul är det
:wink: :confused:
HaDe
Hasse HBK 9
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Byta ämne

Varför byta ämne mitt i en tråd.



Vem har bytt ämne och var ????????????????????????????:mad:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Byta ämne

B.L.A i vårens första blommar i husbilen blev byta vävstol till ge bort böcker. Det finns fler exempel.Det här är inget bråk bara en vädjan :wub:
HaDe
Hasse HBK 9
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Byta ämne

Men, Hasse.
Sitter man under markisen o tjötar så kan kan väl ämnena segla omkring lite hipp som happ.
Det är väl lite av tanken med markisen...eller under...
Jag tror du efterfrågar - liksom jag - att finna en fast struktur av ämnen...
typ; gasol, GPS, ljud, datorer, leverantörer, mm och dessa skall nog inte hanteras under markisen..

Mvh
Dag, sittande på Östgötaporten bland brummande tradare..
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byta ämne

Jag lägger gärna upp en struktur om ni kommer med förslag på hur den ska se ut.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Byta ämne

Jag lägger gärna upp en struktur om ni kommer med förslag på hur den ska se ut.
Håkan, går det i efterhand att på något vis sortera ut all den information som redan finns i alla trådar - som kan vara rätt ostrukturerade och samla dessa in nån form av frågedatabas ???

Mvh
Dag
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byta ämne

Ja, det är bara att sitta och läsa allt och flytta det till den kategori det tillhör. dvs det är ett rent manuellt arbete.
Problemet som uppstår är när det byts ämnen flera gånger i tråden så blir det i stort sett omöjligt att göra detta.
Det var därför Husbilsdoktorn skapades för att fånga upp rena husbilsrelaterade problem men där kan man se att intresset för att välja rätt kategori inte alltid är det viktiga....
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Byta ämne

Måhända husbilsdoktorn uppfattas endast som ett delforum där man lägger in rena fel.
Kan man upprätta ett liknande strukturerat forum, som mera typ tips och erfarenheter ??
Just nu regnar det som f-n i Östgötaporten, tradarna brummar på...

Hälsningar
Dag
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Byta ämne

Eftersom det pratas mycket om GPS.Kanske någon som har kunskaper om detta skulle kunna bli doktor (hitta hem)Frågor om kordinater,bra prisvärda gps-er,Vilka behov som behövs för att leta skatter.Nedladdningar av uppdateringar m.m.:wub:
HaDe
Hasse HBK 9
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Byta ämne

Hasse HBK 9. Jag håller med dig om problemen med ämnesbyten. Jag var själv inblandad bland vävstolar och övergick till böcker, vilket var oriktigt av mig, men det är väldigt lätt hänt när fingrarna dansar snabbare än hjärnan tänker. Jag lovar att skärpa till mig. Bra att problemet fördes på tal och dessutom på ett välbalanserat sätt. Tack Hasse.
Hälsningar en ångerfull farbror Claes.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Byta ämne

Morning
Jag tycker nog att fingrarna skall få "dansa" lite i detta forum, vad gör det?
Det man skriver är ju lite av "privatkaraktär" som alla får läsa, det är ju ett forum för allt.
Så inga förbud här tycker jag, det krutet är bättre att lägga på faktasidorna.
Ha en underbar dag alla.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Byta ämne

Det är tyvärr alltför vanligt på nästan alla forum.
Jag kallar det för "hijacking" för det är vad det är.
Det är den som startar tråden som har bestämt vad den skall innehålla och det måste man respektera. Man kan inte dyka in i en annans tråd och börja ställa nya frågor om helt andra saker. Nu finns det gråzoner även här och övertramp förekommer i dom bästa familjer, inte minst av mej.
Har inte sett "Netiketten" här men den brukar finnas någonstans att läsa.
:yes:
 

HBK

HBK
Inlägg
28.290
Kommun
-Internationell
Sv: Byta ämne

Nu håller vi på och strukturerar om bland Forumen.
Det har tillkommit nya ämnesforum och det flyttas runt lite.
Använd Forumlista i meny om ni har problem att hitta.

De inlägg vi flyttar till rätt ämnesområde får en hänvisning som försvinner om en månad.
 

Ulf 216

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2024
Sv: Byta ämne

Hej!
Jag har gjort fel i forumet. Där det diskuterades om tranor och jag flikade in om svanar. Jag citerade på en fråga. Helt galet. Det är bra att du nämnde det här nu. Alla som inte är vana att skriva i forum får inte bli rädda för att skriva. Det är glädjen att kommunisera med varandra som betyder något. Man lär sig alltid nått nytt.
häls Ann-Britt 216
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Byta ämne

Svanar och tranor går väl under fåglar så det är väl ok.:wub:
HaDe
Hasse HBK 9
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byta ämne

Ann-Britt,

Det är bättre att skriva "fel" än att inte skriva alls.
Med detta menas att precis som du skriver så är kommunikationen det viktiga och inte formen.

Så skriv var och hur ni vill bara ni skriver.
Tids nog lär sig de som är lite ovana och enda sättet att lära sig är ju att träna så ........

Att vi strukturerar upp informationen är bara för att det ska bli lättare att hitta, inte för att "peka finger".

Vi flyttar om sådant som ger värdefull information för att bygga en databas med kunskap så småningom.

/Håkan
HBK Web
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byta ämne

Nu har vi gjort en 1:a ämnesuppdelning och flyttning av inlägg.

Nu vill vi ha reda på vad Ni tycker.

Tala gärna om vad som saknas eller är otydligt eller svårt att förstå.

Vi kommer med tiden att lägga till fler ämnen vid behov.

Hjälp gärna till att formulera om Rubriker o Beskrivningstext så det blir lätt att förstå. Vi WEB gubbar blir ju lite "enögda" ibland och gömmer oss bakom fackuttryck som kan vara svåra att förstå.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Byta ämne

tjae....vad kan jag säga ?....mer än att jag tycker Håkan är fantastisk( o andra webbisar), blir bara bättre o bättre här...det där med stpl i färdig förpackning är ju en enorm hjälpreda där man slipper fundera mer på om allt hamnar där det ska på en gång.


Go for it !


....men jag kanske hamnade lite utanför ämnet nu :D

p.s.....men för att hålla mig till ämnet tycker jag som Kejo, låt fingrarna dansa...det är ju vår ! :cool:
 
Toppen