Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Då har du inte ställt upp den permanent som jag ser detOm man flyttar fram bilen två meter är det nytt bygglov som gäller då eller?
Om man flyttar bilen framåt ett par meter och efter några veckor backar bilen ett par meter, vad krävs då för tillstånd?????????????????
Körkort
![]()
Annars är det väl så att kommunerna inte vill ha något prejudikat hur lagen skall tolkas. Man skräms och hotar, men om någon överklagar till högsta instans så backar man då man inte kan vara säker på utgången.
Jämför med de som handlat för mycket våtvaror utomlands. Tullen lägger beslag på varorna, men om ägaren hotar med EU-rätten får vederbörande tillbaka varorna. Man är tydligen livrädd för en dom från EU då det är fri rörlighet på bl a varor inom EU