• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga in dator i husbilen

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bygga in dator i husbilen

Jag har, utan framgång, letat efter 12V laddare till min Sony tablet S som vill ha 10,5V 2,9A. Kontakten är väldigt speciell med 4 kontakter i linje.
Om någon kan tipsa om en sådan vore jag väldigt tacksam.

S

StorDansk

Guest

Hej

Ni som har laptops som drivs av 230V, titta efter på vad transformatorn (den på sladden mellan strömuttag och enhet) lämnar ut.
Vi har en laptop som drivs av 230V in och 19V ut.

Vi söker alltså en transformator som skall ha 12V in och 19V ut (med tillräcklig amp-styrka).

Hej, både Kjell och Teknikmagasinet har multitransformatorer DC/DC (från 12 till 24V), du kan ställa strömstyrkan så den passar din egen laptop, det följer med en hel påse men kontakter som du sätter närmast datorn:
Laptopladdare bil - 70Â*W > Nätaggregat för laptop | Kjell.com
Har haft denna i flera år, funkar perfekt, har testat med 3 olika datorer, till denna kan du även köpa extra pluggar, ta med dig datorn till butiken så ser du direkt vad som behövs!

F

F.d. 4220

Guest

Jag har, utan framgång, letat efter 12V laddare till min Sony tablet S som vill ha 10,5V 2,9A. Kontakten är väldigt speciell med 4 kontakter i linje.
Om någon kan tipsa om en sådan vore jag väldigt tacksam.

Blev lite nyfiken och googlade lite på detta och det finns ingen 12V laddare.
I en del forumtrådar finns en del ideer om att skaffa en extra laddare eller laddvagga och klippa kabeln för att komma åt specialkontakten. Och därefter koppla den till en regulator som ger 10.5V. Dock inget inlägg från någon som lyckats... Så för Sony tablet S så är det tyvärr inverter som gäller.

//Stefan

F

F.d. 52943

Guest

Det var det jag fick veta för 2 år sedan när plattan var nyköpt. Hoppades att något kanske hänt sedan dess. Använder inverter, men skulle hellre kört via dc/dc laddare.

Hade jag kollat före köpet hade det blivit annat märke.

Toppen