• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga alkov på en ford Transit 98..

F

F.d. 14914

Guest
Skulle vilja bygga över där man sitter och kör..Tips någon matrial? Göra form och plasta?... Har ett högt rejält skåp som ska tjäna som bodel är tanken..

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Bygga alkov på en ford Transit 98..

Tänker du dig ett förvaringsutrymme över förarplatsen?

F

F.d. 14914

Guest

Jag tänkte på två liggplatser...

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Kan du fixa lite bilder? Har själv byggt en säng över en annan säng och kanske har några förslag om hur du skall få det 100% stabilt.

:)

F

F.d. 14914

Guest

Ska kunna fixa nån bild så fort jag kommer till garaget.. Har den stående i ett lastbils garage..

F

F.d. 14914

Guest

ska försöka lägga in ett foto...

Bilagor

• forden.jpg
    forden.jpg
    1,7 MB · Visningar: 19

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Verkar både trångt och lågt över förarplatsen. Ser inte ut att räcka till mer än förvaring.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om en tar av den kåpa som sitter over førerhytta og åpner fronten på lastkassen så kan en bygge en alkovekasse ut over førerhytta. Problemet blir å få til en bærende konstruksjon for dette påbygget.

F

F.d. 14914

Guest

Min tanke också att göra som du beskrev..
Men gäller att det blir något starkt/stabilt och tätt..och hyfsat aerodynamiskt..hmm

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Litt avhengig av hvordan lastkassan er konstruert så kan en starte med en rørramme forsom bærer hele alkoven eller bruke sandwich plater i side bunn og tak på alkoven og en enklere ramme på sidene som holder det hele sammen. Fronten kan formes i fiberarmert plast og isoleres med med en myk isolasjon - type liggeunderlag. En bør forme fronten slik at den løfter luften og gjerne dytter noe til siden som en plog - plogform på en utfylling mellom taket på førerhytta og undersiden på alkoven kan og hjelpe noe. Denne kan lages i en temoplast som en former ved å varme med varmluft - husk å bruke tykke hansker!

Toppen