• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Burstner träfri?

Jag svarar nej på din fråga, har aldrig sett att Burstner hävdar träfrihet men kan ha missat det.

I denna video ca 2 minuter in, ser man en totalrutten vägg/tak regel på en Burstner.
Jag kan inte avgöra ålder eller modell på bilen i videon.

Senast ändrad:
Om bilen är den som de visar i garaget/verkstaden så är det en Ducato 2002-2006 med de fyrkantiga ljusen.
Min Rapido 7099 2007 skall ha väggar och tak i foam med aluminiumplåt, fast jag vet inte hur eventuella reglar är i väggar och tak, allt invändigt verkar vara olika syntetmaterial, men jag blev besviken när jag upptäckte ett mindre hål undertill och såg att golvplattan fortfarande var i trä/papp-fiber som förr.

Tveksamt om det fanns nån träfri över huvud taget 2007. Dom flesta mellan klass husbilar började runt 2015 har jag för mig.
Hymer har vissa modeller som påstås vara träfria från någonstans runt 2000 bortsett från bottenplattan. Men trä eller ej....Det viktigaste är ju att ha en tillverkning där det är tätt och att tätheten håller! Förstår inte att det ska vara så svårt. Och tramsigt korta täthetsgarantier fortfarande. Borde vara minst 10 - 15 år när nya bilar kostar halvmiljon och mer!

Jag svarar nej på din fråga, har aldrig sett att Burstner hävdar träfrihet men kan ha missat det.

I denna video ca 2 minuter in, ser man en totalrutten vägg/tak regel på en Burstner.
Jag kan inte avgöra ålder eller modell på bilen i videon.

Usch!! Inte kul, ser dyrt ut :-(
Denna är -06 eller äldre (instrumentpanel), vet dock inte om det spelar roll.
Sett någonstans att de blev träfria runt 2010,
Jo, bilar som Concorde, Niesmann med flera var träfria 2007 och tidigare.
Det har jag koll på, så även min Hymer.
Topaz skrev dock "mellanklass"

Tillbaka
Toppen