• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bultmönster

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bultmönster

Hejsan Bror, man kanske inte skulle svara om man inte är helsäker, så du blir stående med fälgar som inte passar :).

På din bil är det säkert 5x118 m.m. bultcirkel och det är det på alla gamla 14'' fälgar.
Jag tror att det även är 5x118 m.m. på alla 15'' fälgar, och Fiats nästa bultcirkel, som är 5x130 m.m. bara finns på "nyare" 16'' originalfälgar.
Det som man kan få lite problem med är att centrumhålet skiljer, men det går att lösa med lösa navringar, för 14'' navet är mindre, tyvärr så lite mindre troligen, att det inte finns navringar att köpa som passar. Jag böt från 14'' till 16'' alufälgar borrade med 5x118 m.m. bultcirkel på min gamla bäver, och fälgen som var ämnad att sättas på en bil som från början hade 15'' fälgar hade 1m.m. för stort centrumhål så jag gjorde distansringar av tolkstål, 0,5x12 m.m. och det funkade bra.
Offseten på din gamla fälg ligger troligen på ca. 48 m.m. som också de flesta 15'' eftermarknadsfälgar brukar ligga i närheten av. Men jag tror (igen :)) att en del original 15'' fälgar har större offsetmått, som du kanske behöver hålla koll på.

PICT0060-400.jpg

PICT0058-400.jpg

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen