• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bubbli

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det var ett tag sedan jag testade Bubbli, får se om det fortfarande funkar.

Nej, det var något som inte funkade!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bubbli

Överexponerat! Måste tydligen ställa in variabel exponering.

Jag är osäker på hur Bubbli fungerar men hamnar bilden i din Ipad när du tillverkat den eller hamnar den hos Bubbli direkt?
Om du har den tillgänglig i minnet kanske du kan öppna den med snapseed och fixa till den innan du skickar över den till Bubbli.

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bubbli

Är lite ringrostig vad det gäller Bubbli men i mobilen kan man ställa in variabel exponering vilket innebär att kameran kontinuerligt tar hänsyn till ljusförhållanden. Jag hade ställt in fast exponering med kraftig överexponering som följd.

Bilden eller snarare videon hamnar i Bubblis server efter deras bearbetning.
Processorhastighet på den egna mobilen har alltså mindre betydelse.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bubbli

Problemet med Bubbli är att appen inte uppdaterats sedan 2013 varför den inte visas på samma sätt i olika generationers iPad.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Bubbli

Häftigt :)

Visas jättebra direkt, utan klick på min laptop :)

Undrar ifall det finns någon liknande app till Android?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bubbli

Web interface er i Adobe Flash!

Tilsvarende funksjonalitet er innebygget i Google sin kamera app for Android 5 og 6. Visning av disse bilder bruker streetview render.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bubbli

Undrar ifall det finns någon liknande app till Android?

Nemas problemas, det fungerar inte exakt lika men med google camera tar man bilden och sen laddar man upp det i google maps, då kan det se ut så här:

https://www.google.se/maps/@59.2348...w/QJfgFnrlepA/w203-h101-n-k-no/!7i7168!8i3584

Den här länken kan fungera bättre: https://goo.gl/z8xTTX

mvh jocke

ps, har hört rykten om att det är nån galning som åker runt och står och snurrar med en telefon där andra normalt tappar sina överskottsprodukter...:D

ps2, ursäkta mig för trådkapningen :oops:
 
Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Bubbli

Nemas problemas, det fungerar inte exakt lika men med google camera tar man bilden och sen laddar man upp det i google maps, då kan det se ut så här:

https://www.google.se/maps/@59.2348...w/QJfgFnrlepA/w203-h101-n-k-no/!7i7168!8i3584

Den här länken kan fungera bättre: https://goo.gl/z8xTTX

mvh jocke

ps, har hört rykten om att det är nån galning som åker runt och står och snurrar med en telefon där andra normalt tappar sina överskottsprodukter...:D

ps2, ursäkta mig för trådkapningen :oops:

Just där brukar vi dumpa tankarna på väg hem, nästan hemma.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bubbli

En dum fråga: är google camera en app?
Ja, og på mange merketelefoner er den byttet ut med merkets egne app. Men en kan installere google appen fra play store, selv har jeg både cyanogen og google kamera app på min OnePlus One med CM13 og Android 6. OnePlus sin egen kamera app er ikke tilgjengelig fra Cyanogen for CM13.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bubbli

OPO har et Sony Exmor 13 Mpix kamera, det oppfører seg svært forskjellig i de tre apper. Noen av håndteringene i OnePlus sin egen app var på grensen av det mulige, Cyanogen appen får frem mye av hva selve kamera klarer. og er standard i CM 12.1 og 13. Google og Cyanogen sine app bruker Exmor sitt orginale formfaktor og kutter ikke til slik at bildet fyller skjermen eksakt slik OP gjør.

Hovedforskjellen mellom CM og Google kamera app er at CM har full mulighet til manuelle innstillinger av kamera.
 
Toppen