Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 244
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 JTD 145 hk
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: I 820 GD
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej!
Efter vinterns avställning var vi nere i garaget och förberedde lite inför säsongen. Den startade omedelbart utan krångel, men när jag körde ut så kände jag att bromsen inte var som den skulle. Allt var okey när vi ställde av i höstas.
Bromsen tog nu lång ner. Fick trycka på pedalen några gånger för att få den att ta högre. Men när jag sedan trycker på pedalen så sjunker den sakta ner mot golvet. Det verkar inte försvunnit någon bromsvätska.
Vad tror ni att det är för fel?
Är det någon som haft likande problem?
Är det något som "fixar till sig" när man kört en stund?
Själv misstänker jag huvudcylindern, men vill gärna höra era erfarenheter innan jag börjar greja.
Chassiemodell: Ducato 244
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 JTD 145 hk
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: I 820 GD
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej!
Efter vinterns avställning var vi nere i garaget och förberedde lite inför säsongen. Den startade omedelbart utan krångel, men när jag körde ut så kände jag att bromsen inte var som den skulle. Allt var okey när vi ställde av i höstas.
Bromsen tog nu lång ner. Fick trycka på pedalen några gånger för att få den att ta högre. Men när jag sedan trycker på pedalen så sjunker den sakta ner mot golvet. Det verkar inte försvunnit någon bromsvätska.
Vad tror ni att det är för fel?
Är det någon som haft likande problem?
Är det något som "fixar till sig" när man kört en stund?
Själv misstänker jag huvudcylindern, men vill gärna höra era erfarenheter innan jag börjar greja.