Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det beror helt på vilken körsätt föraren har, själv har jag inte behövt byta bromsbelägg efter mer än körda 15000 mil.Har en bil på totalvikt 5T från 2020 köptes helt ny då, den har rullat nu 3000 mil i blandad körning.
Har någon erfarenhet av när det har varit dags att byta bromsbelägg.
Tacksam för tips.
Har en bil på totalvikt 5T från 2020 köptes helt ny då, den har rullat nu 3000 mil i blandad körning.
Har någon erfarenhet av när det har varit dags att byta bromsbelägg.
Tacksam för tips.
Hej, ja det beror ju på var och hur man kör. Men att en husbil som dock oftast går rätt många av milen på landsväg skulle behöva nya belägg efter bara tre? år och 3000mil verkar inte möjligt, du har ju dessutom sex hjul som bromsar. Men det skadar ju inte att titta efter innan man åker på äventyr som Montreal påpekar, i alla fall fram och det borde gå rätt smidigt utan att skruva om du ber någon att kolla.
M.v.h. JANKRO.
Bra, och kom ihåg samma växel utför som uppför hjälper till att inte överhetta bromsarna i norgebackarna.Hej. vi körde Norge förra sommaren, utnyttjade motorbroms så mycket det gick. sparar säkert mycket på beläggen.
Inom vissa kretsar så vet jag inte ens om de drivande däcken räcker 2km. här på Norrköpings större parkeringar och någon helgJag har sett folk som har kört slut på framdäcken på drygt 2000 mil, så varför inte belägg..?![]()
Inom vissa kretsar så vet jag inte ens om de drivande däcken räcker 2km. här på Norrköpings större parkeringar och någon helg.
M.v.h JANKRO.
Njae, men det kan dyka upp en och annan traktor med mysko utseende.Med husbil..?![]()