• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brobizz/EasyGo+

Tullis o Gittis

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
14398
Medlemskap
2024
Jag hade tidigare EasyGo+ eftersom vår husbil väger 4250 kg som fungerade bra för oss både på Öresundsbron samt i Norge, mm.
I höstas så drogs den in eftersom vi ej använd den på några år, och det på grund av pandemin så höll vi oss i Sverige.
Nu har jag skaffat Brobizz från Brobizz.com för vår husbil med registrering av fordonet i avtalet.
Jag har försökt läsa på men blir villrådig.
Gäller denna som EasyGo+ eller måste jag registrera min bizz någonstans för Stora Bältbron, Österike, Norge.
Tacksam för input i frågan.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag hade tidigare EasyGo+ eftersom vår husbil väger 4250 kg som fungerade bra för oss både på Öresundsbron samt i Norge, mm.
I höstas så drogs den in eftersom vi ej använd den på några år, och det på grund av pandemin så höll vi oss i Sverige.
Nu har jag skaffat Brobizz från Brobizz.com för vår husbil med registrering av fordonet i avtalet.
Jag har försökt läsa på men blir villrådig.
Gäller denna som EasyGo+ eller måste jag registrera min bizz någonstans för Stora Bältbron, Österike, Norge.
Tacksam för input i frågan.

Jag råkade ut för samma sak som du, beställde en ny EasyGo+ denna gäller i bla. Österrike, vilket inte en vanlig brobizz gör.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag lutar åt det också, men hittar inte var jag beställer EasyGo+, EasyGo+ | EasyGo
Fyll i formuläret samt scanna ditt registreringsbevis, skicka allt till Danmark
Ytterligare info
 

Tullis o Gittis

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
14398
Medlemskap
2024
Fyll i formuläret samt scanna ditt registreringsbevis, skicka allt till Danmark
Ytterligare info
Tack för PDF:en, den var ifrån 2020, jag mailar dom på adressen med mitt bizzavtal och kollar om det funkar so EasyGo+
 

Tott

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
33321
Medlemskap
2026
Motormännen har ett mycket uttömmande svar och instruktioner gällande detta.
Har Brobizz vilket jag frågade dom om den gäller i Norge och fick ett jasså till svar.!!!!
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Lite förklaring hur det fungerar: BroBizz är ett företag som utfärdar olika typer av bizzar (transpondrar) där EasyGo+ är en typ av bizz som är ansluten till Österikes Asfinag därefter får man ansluta olika avtal tex ÖresundGo. Det finns även enklare bizzar från BroBizz och även från Öresundsbolaget som man kan ansluta till olika avtal, men idag börjar dom enkla bizzarna bli överflödiga när det går lika bra med reg nummer avläsning. Så EasyGo+ är enda anledningen till att anlita BroBizz, övriga tjänster sköts enklast av andra uppdragsgivare.
 
Toppen