Per P
HBK Medlem
Hoppas att det gick bra för de inblandade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Extra gasflaskor?Det är väl bra att det gick väl. Men frågan är vad har man i garaget som kan börja brinna?
Men gasflaskor börjar inte brinna.Extra gasflaskor?
Vi har hela elpaketet , bodelsbatteri och laddare, elcyklar mm mmDet är väl bra att det gick väl. Men frågan är vad har man i garaget som kan börja brinna?
Låst artikel!?![]()
Hoppas att det gick bra för de inblandade.
Och inge annat än sanningen. So help mi God...Finns det någon sanning om vad som fick branden att börja?
Eller kommer alla onödiga spekulationer att bli en sanning?
Halt makalöst att sprida spekulationer av detta slag.
Det enda viktiga är sanningen.
Roysan
Sanningen, om den trots allt skulle komma fram så kommer flera här på forumet att skriva att det är helt omöjligt att det kan hända. Trots att det bevisligen har hänt.Finns det någon sanning om vad som fick branden att börja?
Eller kommer alla onödiga spekulationer att bli en sanning?
Halt makalöst att sprida spekulationer av detta slag.
Det enda viktiga är sanningen.
Roysan
Du har rätt i mycket av det du skrev men att släcka Litiumbatterier med brandsläckare går inte. Vi har brandlarm, glashammare, två brandsläckare och brandfilt i bilen. Gasolen släcker man enklast med att stänga av. Tror som du att något elrelaterat är orsaken. Många tycker att det är enbart 12V men jösses vilka ströstyrkor det blir.Husbilsklubben är stor så någon borde känna någon som känner någon som vet.
Det lutar åt något elektriskt, skönt att dom fick ut gasolflaskorna!
Min gissning är Lipo-batterier till elcykel men det är ju bara en spekulation.
En tanke är att det är viktigt att man har en plan för OM det händer nått liknande, har man brandsläckare nära tillhands? Vet även passagerare var brandsläckare finns och hur en brandsläckare fungerar? Vet även passagerare hur man lossar och tar ut en gasolflaska?
Jag tror att det ganska ofta är EN person som ansvarar för det tekniska i en husbil och OM det händer något har passageraren ingen aning om vad han/hon ska göra.
Så denna händelse kan ju bli ett startskott för att alla i husbilen blir insatta i hur el och gasol fungerar och vad som ska göras vid en olycka.
Gott nytt år till er alla!
Jodå det går visst att släcka bränder i lithumbatterier.Du har rätt i mycket av det du skrev men att släcka Litiumbatterier med brandsläckare går inte. Vi har brandlarm, glashammare, två brandsläckare och brandfilt i bilen. Gasolen släcker man enklast med att stänga av. Tror som du att något elrelaterat är orsaken. Många tycker att det är enbart 12V men jösses vilka ströstyrkor det blir.
Jag tror inte på den. Testade när min Tesla brann. De. Funkade inte. Den brann uppJodå det går visst att släcka bränder i lithumbatterier.
Bifogar länk
Varsågod.
Lithiumsläckare | Effektiv brandsläckare vid elbränder
Lithiumsläckare klarar av att släcka bränder i lithiumbatterier som finns i elektronisk utrustning som verktyg, mobiltelefoner, laptops mm. Beställ här!www.brandfast.nu