• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra serviceverkstad, Ford??

F

F.d. 14026

Guest
Hej,
Undrar om vi kan få något tips på en bra verkstad för Ford i Göteborg med omnejd? Det är dags för första servicen och än så länge har vi bara hittat Ford i Sisjön.

Någon som vet?? Sisjön tar bra betalt men är säkert bra.

Mimmi
 
F

F.d. 7222

Guest
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

Hejsan!
Jag lämnade in min Ford på CMS group på Åskvädersgatan i Biskobsgården . Mycket trevliga personal där. Men du kan titta på deras hemsida CMS Group - Din Ford, Volvo och Renault verkstad - Kontakta oss

MVH Leif

Hej, vi är också nya på detta med husbil. Vi har en Hobby byggd på ett Transit chassie så det var jättebra att få ett "stalltips" på vart man kan vända sig när det börjar bli dags för service. För visst finns det ju märkesverkstäder, men frågan är ju hur mycket man betalar för namnet och hur mycket för jobbet. Man vill ju inte betala mer än nödvändigt, det är dyrt nog iallafall.
Vid tangenterna Alf.
 

Inger o Tommy

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2024
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

Det vi inte gör själva lämnar vi till Landvetter Bil som vi bara har gott att säga om.
Vet inte hur de ligger till prismässigt. Men service och trevlig personal är viktigt, vilket de har.

Inger
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

Hej igen!
Nu har jag även ringt till Mekonomen. Enligt dem så är det bara byte av olja och oljefilter som ska göras och dessutom till mer än halva priset av vad de andra verkstäderna tar! Vår bil har gått ca 900 mil och är två år gammal.

Mekonomen borde väl vara ett bra ställe?!
Undrar om de andra verkstäderna gör något mer vid servicen. Bromsar kanske??

Jag ska ringa till Landvetter också, tack för tipset!

Mimmi
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

ja Mekomomen ja ... den tänkte inte jag på ... de lämnar garantier och skriver i serviceboken :) . Skall själv in me bilen på service när vi tar ut den i april .
 
F

F.d. 14026

Guest
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

Nu vill jag bara säga att vi har bokat en tid hos Mekonomen i Torslanda. Väldigt trevlig personal och ett mycket bra pris. De gör vad som ska göras vid denna service och går igenom bilen.
Är det något annat som behöver göras så blir du uppringd.

Känns väldigt bra hittills!

Hälsar
Mimmi
 

C.o.L

HBK Medlem
Inlägg
154
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2025
Sv: Bra serviceverkstad, Ford??

Hej.
Kan också rekomendera CSM GROUP vår första service var väldigt överkomligt i pris
nästa var lite dyrare för att det byttes filter mm.
Tänk på att om du anlitar en Ford verkstad som cms är så får man även åtgärdat fords recall utan kostnad.
På vår bil har det varit uppgradering av programvaran byte av skruvplugg till servo oljan
samt efterdragning av bilens fjädrar mm.

Ha de gott/Conny
 
Toppen