• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra kabelansluten backkamera med två linser sökes, någon som vet var man köper?

F

F.d. 3487

Guest
Jag är ute efter en bra backkamera med monitor (OBS ej trådlös) med dubbla linser så man har bakåtsikt både vid färd med en lins och den andra linsen kopplas in när man lägger i backen.


Gärna kameralins typ den här: Backkamera med Dubbellins - Backkamera med Dubbellins som kan justeras 15 grader upp/ner och med 120 graders synvinkel -

Men den saknar monitor, jag vill ha ett komplett paket.


Kvalitet prioriteras framför lågt pris, det gör ju inget om det är bra kvalitet och lågt pris :wink:

Är det någon som har en backkamera som passar in på min beskrivning och som ni är nöjda med får ni gärna tipsa var man köper bäst.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bra kabelansluten backkamera med två linser sökes, någon som vet var man köper?

Vi har Waeco perfekt view och mycket nöjda med den. Vi valde den stora monitorn, tror det är nio tum. Bra sikt på bägge linser och bra sikt i mörker.
 
F

F.d. 3487

Guest
Sv: Bra kabelansluten backkamera med två linser sökes, någon som vet var man köper?

Jag sökte och hittade till slut ett bra tips från Leif och Rita som skrivit nedanstående inlägg:

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/424547

Tack vare de har jag nu beställt en sådan här backkamera och det blir säkert bra, jag tog till ordentligt med kabel (20 m).

Reversing Camera | Reversing Cameras | CMOS Reversing Cameras | CCD Reversing Camera from Parkingcameras.com - Cameras for Cars, Motorhomes, Lorries and more.

Husbilsklubben är ett otroligt trevligt och bra forum med många hjälpsamma själar..
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bra kabelansluten backkamera med två linser sökes, någon som vet var man köper?

Den utrustningen är bra. Jag har använt den, men det kan vara knepigt att koppla bara den ena kameran på backsljuset. Jag löste det med en vippströmbrytare så den kan vara inkopplad mera permanent. Monitorn krängs på den inre backspegeln (om bilen är utrustad med en sådan)
 
Senast ändrad:
Toppen